3,011 læst ·
14 svar
3k læst
14 svar
Spedition beskadigede vores mur, hvordan agerer man?
Hej,
Vi får leverancer med jævne mellemrum, og normalt er der ingen problemer for chaufføren med at bakke op på vores indkørsel. Denne gang kom der dog en meget større lastbil, og det virkede som om, man ikke helt vidste, hvordan den skulle håndteres. Resultatet blev, at man kørte imod en af søjlerne (Mexitegel), 2 sten blev flixet:
https://imgur.com/a/QeCpJxh
Chaufføren ønsker at komme og udbedre skaden med en form for udendørscement. Indledningsvis sagde jeg nej, for vi har selv bygget dette, og det kræver en vis nøje for at blive helt genoprettet. Vores tillid til ham er ikke i top, vi har tidligere været ude for mindre hændelser med ham, og følelsen er, at tingene ikke bliver gjort med omhu.
Muren er bygget med lignende mexitegel som huset, og denne sten kan ikke købes ny. Man kan finde brugt, men der er en meget stor variation, så at finde præcis samme sten er svært. Muren er hovedsageligt limet, og første tanke er at lime stykkerne tilbage. Efter at have holdt stykkerne til, kan man konkludere, at de stort set passer, men der vil komme synlige revner. Mexitegel er temmelig porøs, så blot ved at forsøge at passe delene ind, mister man materiale og dermed pasform.
En anden løsning er at prøve at få fat i sten og så erstatte dem.
Uanset hvad, regner vi med et par timers arbejde på dette, og det bliver ikke som det var tidligere.
Hvordan skal man tænke? Jeg ved jo, at hvis håndværkere har lavet en fejl, skal man lade dem få mulighed for at rette op på det, men det er lidt en anden situation her.
Formentlig ville vi gerne have en økonomisk kompensation for det arbejde, vi nu skal bruge på at prøve at genoprette det. Men hvad har man ret til at kræve?
Vi får leverancer med jævne mellemrum, og normalt er der ingen problemer for chaufføren med at bakke op på vores indkørsel. Denne gang kom der dog en meget større lastbil, og det virkede som om, man ikke helt vidste, hvordan den skulle håndteres. Resultatet blev, at man kørte imod en af søjlerne (Mexitegel), 2 sten blev flixet:
https://imgur.com/a/QeCpJxh
Chaufføren ønsker at komme og udbedre skaden med en form for udendørscement. Indledningsvis sagde jeg nej, for vi har selv bygget dette, og det kræver en vis nøje for at blive helt genoprettet. Vores tillid til ham er ikke i top, vi har tidligere været ude for mindre hændelser med ham, og følelsen er, at tingene ikke bliver gjort med omhu.
Muren er bygget med lignende mexitegel som huset, og denne sten kan ikke købes ny. Man kan finde brugt, men der er en meget stor variation, så at finde præcis samme sten er svært. Muren er hovedsageligt limet, og første tanke er at lime stykkerne tilbage. Efter at have holdt stykkerne til, kan man konkludere, at de stort set passer, men der vil komme synlige revner. Mexitegel er temmelig porøs, så blot ved at forsøge at passe delene ind, mister man materiale og dermed pasform.
En anden løsning er at prøve at få fat i sten og så erstatte dem.
Uanset hvad, regner vi med et par timers arbejde på dette, og det bliver ikke som det var tidligere.
Hvordan skal man tænke? Jeg ved jo, at hvis håndværkere har lavet en fejl, skal man lade dem få mulighed for at rette op på det, men det er lidt en anden situation her.
Formentlig ville vi gerne have en økonomisk kompensation for det arbejde, vi nu skal bruge på at prøve at genoprette det. Men hvad har man ret til at kræve?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Hvem er føreren så? Virksomhedsejeren selv eller? Jeg forstår jo helheden, men du taler om udseendet som meget primært, samtidig med at det ser ud som om nogen har fuget med en spade? Selvfølgelig vil man gerne have skader forårsaget af andre repareret, men usynligt bliver det jo aldrig, og det letteste er vel at lime stykkerne tilbage, hvis det nu ikke er pulveriseret.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 933 indlæg
Føreren er en ansat ved speditionsfirmaet.S Stefan1972 sagde:Hvem er føreren så? Er det virksomhedsejeren selv eller hvad? Jeg forstår jo konceptet som helhed, men du taler om udseendet som meget primært, samtidig med at det ligner, at nogen har fuget med en spade? Selvfølgelig vil man have skader forårsaget af andre udbedret, men usynligt bliver det jo aldrig, og det nemmeste er vel at lime stykkerne tilbage, medmindre det hele er en mos.
Muren og søjlen er hovedsageligt limet, men for at dække visse sprækker har vi lagt udendørs fix mellem sten (vandret). Normalt gør man sikkert ikke sådan, men det passer vores smag bedre.
Så spørgsmålet her er, skal vi først tillade dem at udbedre det, eller kan vi kræve økonomisk kompensation for det?
S
Stadsfiskalen
Banlyst
· Gävleborg
· 618 indlæg
Stadsfiskalen
Banlyst
- Gävleborg
- 618 indlæg
Undskyld, men jeres fuger, I har lavet, ser jo frygtelige ud. At så kræve økonomisk kompensation kan I nok glemme. En reparation med passende masse vil nok smelte ind lige så godt som jeres fuger.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 933 indlæg
Det gør du på imgur også ..S snowjim sagde:
"With regard to any file or content you upload to the public portions of our site, you grant Imgur a non-exclusive, royalty-free, perpetual, irrevocable worldwide license (with sublicense and assignment rights) to use, to display online and in any present or future media, to create derivative works of, to allow downloads of, and/or distribute any such file or content. To the extent that you delete any such file or content from the public portions of our site, the license you grant to Imgur pursuant to the preceding sentence will automatically terminate, but will not be revoked with respect to any file or content Imgur has already copied and sublicensed or designated for sublicense." https://imgur.com/tos
Ja, fugerne på tårnene er ikke pæne, en fejl kan man vel mildt sagt kalde det.S Stadsfiskalen sagde:
Selve handlingen bliver så at sætte delene fast med samme udendørsfix, på den måde kan man glatte ud og undgå revner. Det bliver selvfølgelig sværere at justere pasformen, men det burde være muligt at få det nogenlunde korrekt.
Uanset så bliver det et arbejde, så spørgsmålet er, hvad det kan være værd? Hvad ville en håndværker tage for at udbedre det?
Altvidende
· Västra götaland
· 10 933 indlæg
Nja, det var dig, der bragte det på banen? For min skyld kan du gøre, som du vil, men hvis man vil have mange svar, er det bedre med billederne i tråden ..S snowjim sagde:
S
Stadsfiskalen
Banlyst
· Gävleborg
· 618 indlæg
Stadsfiskalen
Banlyst
- Gävleborg
- 618 indlæg
Hvis chaufføren er handy, kan han nok ordne det. Man kan sikkert trylle meget væk, måske så det ikke ses, medmindre man studerer det nøje. Bed om et par-tre flasker whisky ud over det som kompensation.S snowjim sagde:Ja, fugerne på tårnene er ikke smukke, en fejl kan man vel mildt sige.
Selve tiltaget i sig selv bliver da at sætte delene på med samme udendørsfix, på den måde kan man jævne ud og undgå revner. Det bliver selvfølgelig sværere at justere pasformen, men det burde være muligt at få nogenlunde rigtigt.
Uanset vil det nok blive et arbejde, så spørgsmålet er, hvad det kan være værd? Hvad ville en håndværker tage for at udbedre det?
Jeg havde gjort det lille arbejde selv for at få det som jeg vil have det, eller at have mig selv at skyde skylden på, hvis det ikke bliver godt.
Havde jeg så ønsket at "sætte på plads" chaufføren, havde jeg talt med ham næste gang og været meget tydelig med, at han skal have styr på, hvad han laver, eller bede om hjælp til at tjekke, inden han bakker.
Hvis I vil sætte chaufføren mere ordentligt på plads allerede nu, kan I jo sende en e-mail til virksomhedens infomail/kundeservice og forklare, at chaufføren har forårsaget skader på jeres mur og eventuelt tilføje, at I ønsker erstatning/kompensation.
Havde jeg så ønsket at "sætte på plads" chaufføren, havde jeg talt med ham næste gang og været meget tydelig med, at han skal have styr på, hvad han laver, eller bede om hjælp til at tjekke, inden han bakker.
Hvis I vil sætte chaufføren mere ordentligt på plads allerede nu, kan I jo sende en e-mail til virksomhedens infomail/kundeservice og forklare, at chaufføren har forårsaget skader på jeres mur og eventuelt tilføje, at I ønsker erstatning/kompensation.
I tilfælde som dette skal man først notere registreringsnummeret på bilen. Kan man ikke blive enig på anden måde, anmelder man det derefter til forsikringsselskabet. Jeg ville have startet med transportfirmaet, er det bovægga direkte, forsikringsanmeldelse.
Klik her for at svare