Hej,

Har beklædt det første rum med renoveringsgips på spånpladerne, problemet er, at ved hver skrue er gipsen presset udad, så der bliver en lille bule, skal man bruge en speciel skrue eller hvad er problemet? Jeg har brugt almindelig 30mm gipsskrue og Danogips

S
desværre kan det gå sådan.
så monteres der jo for det meste renoveringsgips på en gipset væg.

SBH sagde:
desværre så kan det ske.
så monteres der jo for det meste renoveringsgips på en gipsvæg.
Hvilket lort...det er jo helt skørt at få buler udad...måske prøve med spånpladeskrue i stedet

Lim?

Ikke spånskruer. Den ødelægger det yderste papirlag. Jeg har skruet med almindelige gipskruer i fordybningerne på siden og limet med pl600. De kanter, der ikke har fordybninger, er ofte dækket af lister. Hjørner kan blive lidt besværlige. Man skal have fasninger i hjørnerne, hvis det er muligt, noget jeg gerne undgår. Jeg bruger ikke renoveringsgips længere.

Jeg har skruet hundretusindvis af almindelige gipsskruer i renoveringsgips. Ingen problemer her ikke.

Ikke hundretusindvis men måske tusind skruer og intet problem jeg kan skyde skylden på gipsen eller skruen. Diggar gipsskruv for plåt i passende længde. Givetvis har man vel samme risiko som for almindelig gips at stramme for hårdt og måske marginerne lidt mindre end på almindelig gips.

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
Q
hantverkare1 hantverkare1 sagde:
Jeg har skruet hundredtusindvis af almindelige gipskruer i renoveringsgips. Ingen problemer her.
Hvilket/Hvilke mærker på gipskruer, og er de
skruet med automat?

• Synes
topmount
  • Laddar…
Q
M myrstack sagde:
Ikke hundredetusind, men måske tusind skruer og intet problem, jeg kan skyde skylden på gipsen eller skruen. Jeg kan godt lide gipsskrue för plåt i passende længde. Selvfølgelig har man samme risiko som med almindelig gips at skrue for hårdt, og måske er marginalerne lidt mindre end på almindelig gips.
Hvilket/Hvilke mærker på skrue og er den
skruet med automat?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.