Betontag skal have overfladebehandling og til sidst males. Tror I, at jeg kan spartle direkte, måske med en slags primer, eller er det en bedre idé at lade mureren lægge gipsmørtel først?

Som billedet viser, er der støbeskel, der kan slibes væk, indstøbte brædder samt en slags kork langs ydervæggene. Ellers glat beton.
 
  • Betonloft med synlige støbesamlinger, indstøbte brædder og korkkanter langs ydervæggene. Loftet fremstår primært glat.
Kork og træ må du nok fjerne først i alle tilfælde.
 
Stefan N Stefan N sagde:
Kork og træ skal du nok fjerne først uanset.
Korken findes i alle rum langs ydervæggene, og de andre rum har ru overflader i loftet, så visse materialer hæfter åbenbart godt selv på korken. Antager at den udfører en eller anden isoleringsfunktion.
 
AlfredS AlfredS sagde:
Betontag skal have overflade og i sidste ende males. Tror I, jeg kan spartle direkte, måske med en primer, eller er det en bedre idé at lade mureren lægge gipsmørtel først?

Som billedet viser er der støbesamlinger, der kan slibes væk, indstøbte brædder samt en slags kork langs ydervæggene. I øvrigt glat beton.
Er der asfaltpap mellem etageadskillelse og fundamentmur?
 
S skaraborgsfakir sagde:
Er der asfaltpap mellem bjælkelag og grundmur?
Ikke hvad jeg kan se.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.