Hej

Skal sætte fliser over en bordplade og væggen der bagved bliver ny. Kommer til at spartle samlingerne i gipsen som vanligt så overfladen bliver glat, dog måske med gipsmørtel? Har nemlig læst, at man ikke skal bruge almindelig spartelmasse, når man sætter fliser, fordi den spartelmasse sidder dårligere. Passer det?

Hvordan gør jeg med den øvrige glatte overflade på gipsen? Kan den være som den er og lægge fliseklæber direkte på, eller skal man prime eller have et tyndt lag spartelmasse eller noget for at gipsen ikke skal suge fugten ud af klæberen for hurtigt eller noget? :)
 
Spartle med fix. Jeg plejer at påføre et tyndt lag primer, så papiret ikke suger så hurtigt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.