Hej
Jeg er ved at renovere 60'er huset. Begyndte på et nyt rum i dag, og det er ikke gået lige så godt som forrige rum.
I det forrige rum var der et lag maling + et lag tapet. Jeg fjernede da tapetet meget nemt med damp, og det blev en fin overflade.
Nu i dette rum begyndte jeg at dampe tapet, det er to lag og ikke malet under. Når jeg kommer til originaltapetet nederst, er det umuligt at få det af uden at rive op kartonet på gipsen bagved.
Så hvis jeg fortsætter med at dampe, bliver jeg nødt til at fuldspartle hele væggen.
Hvordan ville I have gjort her? Ville det gå hurtigere bare at rive gipsen ned og sætte nyt? Eller synes I, jeg skal fortsætte og prøve at bevare det eksisterende gips?
Det er desværre 255 cm i loftshøjde, så hvis det er tilfældet, skal jeg købe 270 cm gips...
Hvordan ville I have gjort her? Ville det have gået hurtigere at rive gipsen ned og sætte nyt op? Eller synes I, jeg skal fortsætte og forsøge at bevare det eksisterende gips?
Jeg ville undgå at rive noget ned overhovedet. Det synes jeg føles som et unødvendigt arbejdstrin, som ikke tilføjer noget. En tanke.
Hvordan man bedst går videre, når man er begyndt på en måde, må nok bedømmes på stedet.
Jeg kæmpede med spartelmasse men har læst at rullespartelmasse er utroligt meget enklere.
Muligt at man måske prøver!
O sagde:
Jeg ville undgå at rive noget ned overhovedet. Det virker som et unødvendigt arbejdstrin som ikke tilfører noget. En tanke.
Hvordan man bedst skal gå videre når man er begyndt på én måde, må nok vurderes på stedet.
Den yderste tapet er meget sjusket lavet, fyldt med store luftbobler og løs i samlingerne. Så den må desværre væk. Ellers havde jeg selvfølgelig bare malet over.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.