Hej

Hvilken spartelmasse skal man bruge til letbeton på indersiden?

har overvejet spartle i stedet for at lime gipsplader, da nogle siger, at det er ikke godt, men kan ikke finde hvorfor

Mats-S
M MackanM sagde:
Hej

Hvilket spartel skal man bruge til letbeton på indersiden?

har overvejet spartle i stedet for at lime gips plader eftersom nogle siger at det er ikke godt men finder ikke hvorfor
Hvem siger, at man ikke kan sætte gips på letbeton?
Du kan gipse letbeton uden problemer, så længe du ikke har nogen potentielle fugtproblemer via letbetonen (ydervæg fx). Men så får du alligevel samme problem, hvis du spartler, bare endnu værre :-)

Så er det bare at affugte og sætte varme og fugttest på inden. Det er et nybyggeri.

Internetfolket siger, at man ikke kan lime på ydervægge, fordi de skal ånde? Lyder mærkeligt, da man primer ydersiden, så de kan ikke ånde.

Havde en diskussion med Finja for ikke alt for længe siden, da jeg selv overvejer letbetonhus.
Det er muligt at anvende Gipspuds med glasfibernet alternativt lavalkalisk puds B med pudsnet.

Edit: Fik også rådet at prime inden, hvis blokkene suger kraftigt (kan variere kraftigt afhængigt af producent, fugt i blokke m.m.)

Årsagen til, hvorfor jeg vil spartle, er fordi jeg ikke vil have puds som overflade, men vil have den samme finkornethed, som spartel har.

M MackanM sagde:
Årsagen til, at jeg vil spartle, er, at jeg ikke vil have puds som overflade, men vil have samme finkornighed som spartel har
Gipsmørtel giver dig det, hvis du stålglatter det.
Ikke nemt at ordne selv, men måske skal du have nogen til at gøre det?
Jeg tror mere på en eller anden form for puds og ikke på plade.

Kan arrangere nogen til det. Et fandens arbejde er det vel? Skal bruge webens 6 Mm distanser, selvom jeg ønsker at finde mindre.

M MackanM sagde:
Hej

Vilket spackel ska man använda för lättbetong på insidan ?

har funderat spackla istället för limma gips skivor eftersom några säger att det är ej bra men hittar inte varför
Hej! Jag undrar hur det gick för dig att spackla mellan skarvarna på lättbetong. Klarade det sig utan att spricka?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.