Har en væg i et kælderrum i et hus fra 1930. Malingen og pudset er faldet af flere steder. Pudset falder nemt af flere steder. Banker man på væggen lyder det til tider også hult.

Kan man spartle over hullerne? Hvad skal man bruge der? gipsspartel? Eller noget andet? Hvordan gør man for at undgå problemerne? Sætte noget på der ånder bedre?

• Væg i kælderrum med afskallet maling og puds på flere steder fra et hus fra 1930, dele af væggen ser hule ud og der er cementrester på gulvet.
  • Væg i kælderrum med skallet maling og puds, flere steder med synlig skade og afskallet materiale på gulvet. Byggeplanker står op ad væggen.
  • Væg i kælder med afskallet maling og løst puds fra 1930, synlige skader og huller, diskussion om udbedring og valg af materialer.
  • En væg i et kælderrum med afskallet maling og puds, viser blotlagt murværk; overvejelser om reparation og åndbarhed.
Du har jo ret kraftige fugtproblemer og bør jo tage hånd om årsagen i stedet for bare at spartle over.

• Synes
Gusten_Gnuk og 1 anden
  • Laddar…
Tak for svaret! Det er en lejlighedsbygning, hvor jeg lejer et kælderlokale (jeg har ansvar for overfladerne). Ved ikke om der er så mange årsager jeg kan gøre så meget ved.

Ved ikke om den tidligere lejer har malet med en maling, der ikke ånder, som har gjort sagen værre.

Stefan N Stefan N sagde:
Du har jo ret kraftige fugtproblemer og bør jo tage hånd om årsagen i stedet for at bare spartle over.

Bedste svar

N
Man skal aldrig bruge nogen form for gipsprodukter i et fugtigt miljø.
Lap op alt, der er større end 2mm med c brug, børst al løs maling af med en stor stålbørste eller skurebørste.
Hvis noget stikker ud (metal eller gammelt hårdt brug), slå det væk med en hammer.
Eventuelt spartle lidt, men der findes jo ingen spartelmasse til det miljø.
Rul på med billig hvid plastmaling, men gerne til puds, det burde fungere et par år.

• Synes
Gusten_Gnuk
  • Laddar…
At udbedre den overflade er jo som at kaste perler for svin. Husets ejer burde være opmærksom på at dræne og isolere kælderplanet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.