Hej
Jeg har en kunstgræsbane på 13x6 meter, hvor vi plejer at spille bandy og andre boldspil. Banen er omgivet af et 1,80 meter højt plank på tre sider, én langside er fri. Desværre skyder vi hele tiden bolde over til naboerne, og jeg har derfor købt et stort net, som jeg vil spænde op over banen. Jeg har forsøgt med spændebånd, liner og stag, og det fungerede helt OK, men det er ret besværligt at sætte op og tage ned. (Der bliver altid lidt slap i nettet, så det skal op højere end 1,80 for at fungere godt, derfor liner og stag)
Nu kom jeg på en anden teknik; At jeg fletter VP-rør ind i nettet, som jeg spænder op som en bue over banen. Jeg tænkte at skyde VP-røret ind i metalrør, som jeg fastgør på plankets overkant (leddede metalrør for enklere montage), og derefter stikke ned VP-røret i borede huller i min træterrasse på den anden langside - hvor der mangler plank.
VP-rørene skal da være mindst 10 meter lange for at danne en bue mellem banens langsider. Tror I, at det fungerer med almindelige VP-rør og samlemuffer, eller kan I komme på et mere passende materiale eller konstruktion? Jeg vil gerne have, at det skal være enkelt at tage nettet op og ned.