Hej! Jeg er i gang med at lave om i en skillevæg i huset, da jeg opdagede dette. Det ser meget ud som sortskimmel. Mit spørgsmål er, om det er noget at bekymre sig om/bekymre sig for/rette op på. Trævæg med mulige skimmelpletter og en sort fugtmåler placeret mellem væggen og gulvet, synlig byggefugt. Mellemrum mellem trægulv og væg med synlige trærammer og indervæg, mulig tegn på gammel fugt. Keine synlige tegn på skimmel.
Det lugter ikke af noget og er knastørt. Jeg mistænker gammelt angreb pga. byggefugt fra da huset blev bygget.

Huset fra byggeåret 73 er 1 plan med kælder (opvarmet) gulvet mellem kælder og beboelse er støbt etagedæk. Som man kan se på billederne, er bundreglen nedsænket i gulvet. Man har altså støbt gulvene i rummene efter at væggene blev rejst.

Ingen der har nogle synspunkter? Hvor farligt er det, jeg har fundet? Er det nok at rense med stålbørste og støvsuger, eller er rådet at rive væggen helt og begynde forfra fra scratch?

Claes Sörmland
Tør rent med 20% Klorin i vand, så får det være fint bagefter. Klorinen oxiderer muggen, så den inaktiveres, hvis der skulle være noget liv.

• Synes
Rännil
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.