Hej
Jeg har en isoleret hytte, der er plastet indvendigt!
Nu skal jeg bygge en skillevæg, og der er sauna på den ene side.
Væggen vil have 45 isolering, og spørgsmålet er, om jeg behøver at have plast på den ene side?, begge sider? eller ingen side?
Tak for jeres tid!

Ingen plastik i indvendige vægge.

• Synes
Hunneberg og 1 anden
  • Laddar…
Ok så kører jeg på det, tak

Oldboy Oldboy sagde:
Ingen plast i invändiga väggar.
Hej igen, Overvejer hvordan det bliver med fugten i den skillevæg og da først og fremmest i bunden.
45 reglen er skruet direkte i spånpladen og der er ingen flydespartel kun træ
Kan der opstå kondens (vand) som sætter sig herinde og fortsætter nedad og får det til at rådne, eller tørrer det ud, eller hvordan skal man tænke?
Vedhæfter et billede af indervæg fra siden som jeg håber er forståeligt
Diagram af en indvendig væg fra siden med gipsplade, panel, glespanel, reglar og isolering, med detaljer om flydespartel og spånplade.

Nej, det er ingen problemer med kondens. Væggen er tynd så evt. fugt tørrer hurtigt og fint.

Muligvis med vand på gulvet, hvis det kan løbe ind/ned i skillevæggen. Dvs. en defekt fugtspærre på gulvet samt at der mkt vand håndteres i saunaen så der bliver konstante pytter med vand på gulvet, der kan løbe ud mod væggene.

Oldboy Oldboy sagde:
Nej, det er ingen problemer med kondens. Væggen er tynd, så eventuel fugt tørrer ud hurtigt og fint.

Muligvis med vand på gulvet, hvis det kan løbe ind/ned i mellem væggen. Dvs en defekt fugtspærre på gulvet samt da at mange vand håndteres i saunaen, så der bliver konstante pytter med vand på gulvet, som kan løbe væk mod væggene.
Ok det lyder godt, det bør ikke komme ned vand fra siderne eller være pytter på gulvet. Tak for dit svar!

• Synes
Oldboy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.