Hej,

Skal montere et loft for lydisolering under et eksisterende betonloft. Det er en relativt stor flade, 4 gange 8 meter.

Betonloftet er konstrueret med letbetonbjælker (se billede).

Min tanke er at sætte forskalling 28x70mm i CC60, samt sømme 80mm sømpløk CC30 i reglarne.

Mit spørgsmål er:
  • Tror I, at det fungerer at gøre på denne måde, sømpløkke op i disse letbetonbjælker?

Mvh,
Daniel

• Lettbeton loftskonstruktion med træramme og isolering, set under installation for lydisolering. Rør og materialer ses også.
Er letbetongetaget helt plant?

Regl gerne cc-300 i taget, spigplug kan selvfølgelig fungere, men ofte fungerer det lige så godt ved letbeton at bare skrue op. Man skal naturligvis være forsigtig, for hvis du strammer for hårdt og det begynder at glide, så er skruehullet ødelagt, og du må lave et nyt lidt ved siden af. Som sædvanligt med letbetondæk har du en underkantsarmering, som du ikke skal ramme.

Tak myrstack for svaret!

Det ville overraske mig, hvis det er helt plant, der ligger et lag puds på, som jeg havde tænkt mig at lade blive. Det føltes ekstremt besværligt at banke alt væk. Findes der en smart måde, hvorpå man kan justere lægterne for at få det i vater, bare at kile noget under?

Når det kommer til underkantsarmeringen, antager jeg, at man simpelthen må lave et nyt hul, hvis man støder på den?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.