Skal fastgøre regler i væg med sømplug og undrer mig bare over, hvor dybt man skal bore for disse? Finder kilder, der siger, at man skal bore hele længden (dvs er sømplug 100 mm borer man 100 mm), men synes, det lyder unødvendigt dybt?

Burde man ikke i stedet trække tykkelsen på materialet, man skal fastgøre, fra - dvs skal man fastgøre en 45-regel med 100 mm sømplug, er det nok med at bore 55 mm (eller 65 hvis man vil have lidt mere margen)

• Haha
Sernando
  • Laddar…
Unikt namn
Det er rimeligvis tænkt, at du borer gennem reglen ind i væggen, totalt 100mm.

• Synes
Sernando og 1 anden
  • Laddar…
Læg alle mål sammen, der er på ydersiden af væggen. 45 regel gør, at det kan blive lidt kort ind i væggen med 100, så tag gerne lidt mere på længden, gerne 150 om det går, mål og bor ca. 10-15 mm dybere. I reglen bores der nogle mm grovere end pluggen, alt bankes ind direkte gennem reglen i væggen.

• Synes
  • Haha
Sernando og 1 anden
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn sagde:
Det er rimeligvis tænkt, at du borer gennem reglen ind i væggen, totalt 100mm.
Det lyder rimeligt, at det er det, som menes ja! Så gør jeg det, tak!

J jonaserik sagde:
Læg alle mål, der er på ydersiden af væggen, sammen. 45-regel gør, at det kan blive lidt kort ind i væggen med 100, så tag lidt mere på længden, gerne 150 hvis det er muligt, mål og bor ca. 10-15mm dybere. I reglen bores der nogle mm større end pluggen, alt slås direkte ind gennem reglen i i væggen.
Du tror, at 100 er for kort? Tommelfingerregel plejer jo at være det dobbelte af materialets tykkelse, så tænker at 55 dybde på en 45-regel burde være ok?

• Haha
Sernando
  • Laddar…
M Massito sagde:
Du tror at 100 er for kort? Tommelfingerregel plejer jo at være det dobbelte af materialets tykkelse, så tænker at 55 dyb på en 45-regel burde være ok?
Alt afhænger af, hvad væggen består af, det ved vi ikke, men bedre at være sikker på, at pluggen bider end ikke. Ikke specielt mere arbejde.

M Massito sagde:
Tror du, at 100 er for kort? Tommelfingerregel plejer at være dobbelt materialets tykkelse, så jeg tænker, at 55 dyb på en 45-regel burde være ok?
Dobbelt materialets tykkelse, du bør altså ind 90-100mm i væggen, hvis du skal fastgøre en 45a

• Synes
Sernando
  • Laddar…
M Massito sagde:
Skal fastgøre lægter i væggen med sømplug og undrer bare, hvor dybt man skal bore for disse? Finder kilder, der siger, at man skal bore hele længden (dvs er sømplug 100 mm borer man 100 mm), men synes det lyder unødvendigt dybt?

Burde man ikke i stedet trække tykkelsen af materialet fra, man skal fastgøre - dvs skal man fastgøre en 45-lægte med 100 mm sømplug er det nok at bore 55 mm (eller 65 hvis man vil have lidt mere margin)
Jeg vil i stedet foreslå Biltems ekspansionssøm 8*130mm, med sådan nogle sidder tommetykkelser som bjerget på betonvægge.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Ok! Så følger jeg jeres anbefalinger og øger på dybden. Skal kun være en midlertidig væg, men stå stabilt skal den jo gøre alligevel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.