Nogen der har tips til hvor man kan købe spikplugg A4 8x120 i "almindelige" butikker? Har ledt rundt men har ikke fundet det rigtige. Længden er ikke supervigtig, men kortere end 120 mm er ikke ønsket.
Skruer og spiger er ikke mit gebet, så jeg har sikkert bare overset det.

• Synes
ktd
  • Laddar…
C Cider sagde:
Bolist har den i sortimentet.
Læser på mobilen så visse tekster mangler muligvis, men er de virkelig A4 (rustfri)? Står til indendørs, og så plejer det at være C4, ikke engang A2...

A4 er syrefast, bør anvendes til trykimpregneret træ.
Hvad er det du skal fastgøre og i hvad skal du fastgøre det?

Trall i beton rundt om en pool. A2 måske kunne fungere, men jeg tænkte på at tage A4 for at være på den sikre side.

Kør plugg og A4 trallskruv ellers.

Det var tanken først, men skønnere bare at bore og slå i. :)

Føles det ikke lidt overkill at skrue terrassebrædder med 8x120, eller er det mig der har misset noget?

B Bonzo2000 sagde:
Føles det ikke lidt overkill at skrue terrassebrædder med 8x120, eller er det mig, der har misset noget?
Link gerne til A4 spigpløkker, som du synes er tilstrækkelig. Eller var du bare skrivelys?
Terrassebrædderne kommer til at ligge ca. 20 mm over betonen på ”distanser”, så spigpløkkerne bør gå ned og fæste ordentligt, synes jeg.
Men jeg er, som sagt, langt fra ekspert, så det er godt, når ”eksperter” kan vise vejen.
Ser frem til dine tips. Tak!

Rickard.
Kan distancerne være af træ f.eks. en liggende 34x70 eller 28x70, så kan du anvende typisk 50mm betonskrue gennem den og så anvende almindelig terrasse skrue.

Rickard. Rickard.ag sagde:
Kan distanserna være af træ fx en liggende 34x70 eller 28x70, så kan du bruge typisk 50mm betonskrue igennem den og så bruge almindelig terrasse skrue.
Nej, distansen skal være maks 20 mm. Sandsynligvis vil den være tættere på 15 mm.

K ktd sagde:
Link gerne til A4 spigpløkker som du mener er tilstrækkelige. Eller var du bare skrivelysten?
Terrassen vil ligge ca. 20 mm over betonen på ”distanser”, så spigpløkkerne bør gå ned og fæstes ordentligt, synes jeg.
Men jeg er, som sagt, langt fra ekspert, så det er godt, når ”eksperter” kan vise vejen.
Ser frem til dine tips. Tak!
Jeg er ikke helt klar over, hvordan du har tænkt at bygge. Er tanken altså, at terrassen skal ligge på distanser, og du vil fæstne terrassen i betonen på samme måde, som den normalt fæstnes i gulvregler? Eller tænker du at bygge terrassen i større sektioner og derefter fæstne disse i betonen?

Nej, jeg har måske ikke alle svar til dig lige nu, det, jeg reagerede på, var størrelsen på skruen, da almindelige terrasseskruer plejer at være omkring 4,2x55. Det bliver desuden ret dyrt, hvis du skal bruge den type skrue som terrasseskruer.

Men læg gerne et par billeder op, hvis du vil have råd om, hvordan du skal løse opgaven. Ellers har Essve rustfri facadepløkker (spigpløkker) i store dimensioner.

https://www.essve.com/sv/produkter/...-inkl.-skruv-med-forsankt-skalle.-rostfri-a4/

B Bonzo2000 sagde:
Det bliver desuden rigtig dyrt, hvis du skal bruge den type skrue som trallskruv.

Ellers har Essve rustfrie facadeplug (sømplug) i store dimensioner.
Tak for svar. Det, der skal fastgøres i beton, er to-tre terrassebrædder i bredden (ca. 300 mm). Efter det kommer almindelige træregler, og der kan jeg bruge almindelig terrasse skrue.
De to-tre i bredden, der skal fastgøres i beton, vil "svæve" (på udlagte afstandsklodser) ca. 15-20 mm, og for at få et godt greb i betonen tænkte jeg på lidt længere skruer. Jeg ville gerne ned i hvert fald >50 mm i betonen. Eller er det unødvendigt meget?

Jeg har kigget på en del producenters sider, og der er en del, men ingen butikker, som jeg har fundet, har dem hjemme eller kan levere til tiden. A4 er ikke så almindeligt (bortset fra terrasse skrue), ser det ud til.

Jeg hælder mod træskrue og plug alligevel. Skønt at der ikke er så meget, der skal fastgøres i træ. :)

• Synes
Bonzo2000
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.