Bolist har den i sortimentet. Hvis den ikke er hjemme, skal den kunne bestilles. Sådan fungerer det i hvert fald i "min" Bolist-butik i Fjugesta. SPIKPLUGG R-FX RAWL EFZ 8X120 – RAWLPLUG – Spikplugg – Bolist Bolist er en slags organisation for selvstændige jern- farve- og byggemarkeder. Der er sikkert en Bolist-butik i dit område også: Butikker – Bolist
Link gerne til A4 spigpløkker, som du synes er tilstrækkelig. Eller var du bare skrivelys?B Bonzo2000 sagde:
Terrassebrædderne kommer til at ligge ca. 20 mm over betonen på ”distanser”, så spigpløkkerne bør gå ned og fæste ordentligt, synes jeg.
Men jeg er, som sagt, langt fra ekspert, så det er godt, når ”eksperter” kan vise vejen.
Ser frem til dine tips. Tak!
Jeg er ikke helt klar over, hvordan du har tænkt at bygge. Er tanken altså, at terrassen skal ligge på distanser, og du vil fæstne terrassen i betonen på samme måde, som den normalt fæstnes i gulvregler? Eller tænker du at bygge terrassen i større sektioner og derefter fæstne disse i betonen?K ktd sagde:Link gerne til A4 spigpløkker som du mener er tilstrækkelige. Eller var du bare skrivelysten?
Terrassen vil ligge ca. 20 mm over betonen på ”distanser”, så spigpløkkerne bør gå ned og fæstes ordentligt, synes jeg.
Men jeg er, som sagt, langt fra ekspert, så det er godt, når ”eksperter” kan vise vejen.
Ser frem til dine tips. Tak!
Nej, jeg har måske ikke alle svar til dig lige nu, det, jeg reagerede på, var størrelsen på skruen, da almindelige terrasseskruer plejer at være omkring 4,2x55. Det bliver desuden ret dyrt, hvis du skal bruge den type skrue som terrasseskruer.
Men læg gerne et par billeder op, hvis du vil have råd om, hvordan du skal løse opgaven. Ellers har Essve rustfri facadepløkker (spigpløkker) i store dimensioner.
https://www.essve.com/sv/produkter/...-inkl.-skruv-med-forsankt-skalle.-rostfri-a4/
Tak for svar. Det, der skal fastgøres i beton, er to-tre terrassebrædder i bredden (ca. 300 mm). Efter det kommer almindelige træregler, og der kan jeg bruge almindelig terrasse skrue.B Bonzo2000 sagde:
De to-tre i bredden, der skal fastgøres i beton, vil "svæve" (på udlagte afstandsklodser) ca. 15-20 mm, og for at få et godt greb i betonen tænkte jeg på lidt længere skruer. Jeg ville gerne ned i hvert fald >50 mm i betonen. Eller er det unødvendigt meget?
Jeg har kigget på en del producenters sider, og der er en del, men ingen butikker, som jeg har fundet, har dem hjemme eller kan levere til tiden. A4 er ikke så almindeligt (bortset fra terrasse skrue), ser det ud til.
Jeg hælder mod træskrue og plug alligevel. Skønt at der ikke er så meget, der skal fastgøres i træ.
Klik her for at svare