Vi holder på med lidt småfix i indrettet kælder. I nogle rum sidder der plastlister, som ikke er så pæne, og i en korridor mangler der lister helt. Så vi har tænkt os at sætte nye trælister. Det er betonvægge, så jeg overvejer lidt, hvordan de skal fastgøres. Rawplug+skruv er nok det, det hælder mest til, men jeg overvejede en anden (måske helt skør) variant. Bore huller, plugge med træplug og så sømme i den. Med hvide lister og hvide dyckert bliver det mindre synligt end med skruer, tænkte jeg. Er dette muligt eller bare en masse problemer? Skimmelrisiko? Svært at passe i pluggen? Sidder for dårligt? Eller er der andre mulige problemer?
Specielle dyvler til at slå i? Link? Eller "almindelig" spidsdyvel? For i den variant kan man vel ikke vælge søm selv, men det følger med? Har aldrig prøvet det, men ser man på billeder, så ser det ud til at være lidt svært at fjerne listerne bagefter?R rävlyan sagde:
Lyder godt. Tænkte selv på lidt mindre plug, så boringen ikke tager flere dage...J Jan271 sagde:
Jeg ved ikke, hvordan det er, når man river, men hurtigtørrende lim findes der masser af. Tjek nærmeste byggemarked eller clas i sjön eller en anden butik.M MatteBerg sagde:
Har gjort præcis sådan, rundstok 10mm sat med PL 600 i hulbeton.. fungerer fantastisk. Nemst er at måle ud på listen (bagsiden), hvor pluggen sidder. Jeg borede med 2,5 mm bor for at vide, hvor jeg skulle sætte dykkeren.M MatteBerg sagde:Vi arbejder på at lave lidt småreparationer i en indrettet kælder. I nogle rum er der plastlister, der ikke er så pæne, og i en korridor mangler der helt lister. Så vi har tænkt os at sætte nye trælister. Det er betonvægge, så jeg overvejer lidt, hvordan de skal fastgøres. Plug+skrue er vel det, det hælder mest til, men jeg overvejede en anden (måske helt skør) variant. Bor et hul, plug med træplug, og så spikre i den. Med hvide lister og hvide dykkere bliver det mindre synligt end med skrue, tænkte jeg. Er det muligt eller bare en masse problemer? Risiko for skimmelsvamp? Svært at få pluggen til at passe? Sidder for dårligt? Eller er der andre mulige problemer?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,615 indlæg
https://www.elbutik.se/product.html/spikplugg-tcp-1-gul-100-st/fp
Jeg har brugt disse tidligere, og også dem som Stefan N postede billede af. Fordelen med disse er, at man kan bruge dykkere og undgå at spartle, i vores lejlighed brugte jeg almindelige sømplugs og spartlede alle huller.
Jeg har brugt disse tidligere, og også dem som Stefan N postede billede af. Fordelen med disse er, at man kan bruge dykkere og undgå at spartle, i vores lejlighed brugte jeg almindelige sømplugs og spartlede alle huller.
Loftlisten i min sidste lejebolig var sømmet med dyckert direkte ind i betonen. Den sad som sten. Jeg tror, det var 18ga, den var sømmet med.M MatteBerg sagde:Vi er i gang med at lave lidt småreparationer i den færdigindrettede kælder. I nogle rum er der plastiklister, som ikke er så pæne, og i en korridor mangler der helt lister. Så vi har tænkt os at sætte nye trælister. Det er betonvægge, så jeg overvejer lidt, hvordan de skal fastgøres. Pløk+skrue er vel det, der virker mest oplagt, men jeg overvejede en anden (måske helt skør) variant. Bore hul, blokke med træpløk og derefter sømme i den. Med hvide lister og hvide dyckert bliver det mindre synligt end med skruer, tænkte jeg. Er dette muligt eller bare en masse problemer? Skimmelrisiko? Svært at få pløkken til at passe? Sidder for dårligt? Eller er der andre mulige problemer?
Klik her for at svare