Hej
Jeg har støbt sokler med el-rør/slange i, til pullerter. Øverst placerede jeg beslagene til pullerterne selvfølgelig. Men jeg er ikke tilfreds med overfladen, det var jo grovbeton jeg brugte. Hvad kan jeg gøre for at jævne overfladen? Slibe går jo ikke, da beslagene sidder i vejen. Kan man lægge et tyndt lag med finbeton, vil det binde med den anden beton? Eller findes der noget andet passende slags spartelmasse til udendørs brug?
Det skal tilføjes, at soklerne er 7-8 cm "for store" rundt om, så det ser lidt kedeligt ud, hvis jeg ikke får styr på det.
Dækker pullerterne hele midterdelen af plinterne?
Er der mange plinter?
Jeg ville nok prøve at bare "smutte af" plint-toppen uden for pullertbeslaget med vinkelsliberen.
Så enormt perfekt behøver det vel ikke at være.
Sæt noget som fanger opmærksomheden foroven også, så bemærker ingen ujævnhederne
Så sikker er jeg ikke med vinkelsliberen, så jeg tør ikke give mig i kast med det... Men spartelmasse eller finbeton burde vel fungere? Paprørene regner jeg med, at de skal løsne/smuldre, når efterårsregnen tager fat .4 stk stolpesko er det.
Reparationsbeton findes der noget, der hedder - det er en cementmørtel, som fint kan bruges til at reparere med. Finbeton bliver for groft til at arbejde med på så små ting.
Der findes noget, der hedder reparationsbeton - det er en cementmørtel, der er fint til reparationer. Finbeton bliver for groft til at arbejde med noget så småt.
Almindelig reparationsbeton er ofte ikke så god, hvis man skal reparere tynde lag ifølge min erfaring. Og her ser det ud til, at TS snarere vil finspartle overfladen, hvilket sandsynligvis kun bliver et par mm tykt.
Der findes reparationsmørtler, der klarer tynde lag. En af dem er for eksempel StoCrete, der kan lægges ned til 3 mm, men det koster mere end guld for en sæk.
Nej, ikke lige på stående fod, men du kan bare tage et kig på for eksempel Webers hjemmeside. Det skal være finkornet. Jeg tror finbetonen er 0-5, men her ville jeg bruge noget meget finere. En 0-2 måske.
Der findes også betonspartel - det har jeg brugt til at reparere revner. Indeholder aluminatcement og hærder meget hurtigt. Findes i karton i malerforretningen. Dyrt, men med det kan du få en superfin overflade. Ville gætte på, at det ligger omkring 0-0.8. Bland meget lidt ad gangen.
Eller hvorfor ikke bare bruge cement og vand - det vil gå fint!