Jeg skal bygge et trædæk på skrånende grund og synes, at det burde være smart at sætte stolperne i plinten. Alle tegninger jeg finder har rammen monteret i plinten.
Ser I nogle problemer med at montere stolpen i plinten?
Ser I nogle problemer med at montere stolpen i plinten?
Hvilken stolpe, rækkestolpen eller en stolpe for at nå mellem plint og bjælkelag?
Men generelt set går det oftest fint. Man skal tænke på placeringen og at det er sværere at få en højere stolpe lige i en plint, end at afstemme bjælkelaget og skrue i plint. Det er nemt, at den hælder lidt udad/indad, en vinkelfejl på 2m ses mere.
Men generelt set går det oftest fint. Man skal tænke på placeringen og at det er sværere at få en højere stolpe lige i en plint, end at afstemme bjælkelaget og skrue i plint. Det er nemt, at den hælder lidt udad/indad, en vinkelfejl på 2m ses mere.
Stolpen skal være mindst tre meter høj, da jeg skal bygge fladt tag på terrassen.
Jeg forstår problemet med vinkelfejlene. Men det burde vel ordne sig ved at man fastgør reglarne til taget, inden man sætter den anden skrue nederst i plinten.
Jeg forstår problemet med vinkelfejlene. Men det burde vel ordne sig ved at man fastgør reglarne til taget, inden man sætter den anden skrue nederst i plinten.
Klik her for at svare