J
Ved ikke om jeg lagde tråden korrekt, eller om den skulle have været under vaskerum eller badeværelse...

Mens vi renoverer badeværelset i stueetagen, trækker vi nye rør i vaskerummets loft. Det resulterer i, at der er faldet noget puds og maling af, hvor vi har boret, så vi tænkte at friske vaskerummet op. Ingen renovering, kun ny maling på væggene, ny bordplade og skabslåger. Ny bænk og vask over vaskemaskine og tørretumbler.

Og så skal vi indsætte et badekar! Dog er det ikke så afslappende at ligge i et bad og kigge på bunken med vasketøj, der plejer at ligge foran vaskemaskinen, så vi vil gerne have en slags skillevæg.

Der er to gulvafløb, og der er fald til begge to, men der er ingen lige grænse i gulvet, hvor faldet deler sig. Så jeg tænkte, at væggen slutter et stykke over gulvet, så evt. vand kan løbe frit, og at den slutter et stykke under loftet for ventilation. Naturligvis skal den støttes på en eller anden måde i gulv og loft. Den må heller ikke være for tyk. Og helst kun forankres i væg og loft. Hvis det ikke bliver godt, vil jeg kunne rive det ned igen uden at have ødelagt gulvet :rolleyes:

Så jeg søger tips til, hvordan man kunne bygge en sådan væg, der desuden ser pæn ud! Tips til materiale, jeg kan bruge? Badekarret vil blive brugt en dag om ugen, ventilationen i rummet er god. Men jeg mistænker alligevel, at trælægter måske ikke er optimalt? Jeg overvejede lidt at få svejset et rammeværk med dør, hvor jeg så limer matteret glas fast, typisk industrivæg. Jeg mistænker dog, at det løber i vejret prismæssigt. Man kan måske lave rammeværket i træ? Et andet forslag, jeg har fået, er at hænge noget lintøj op som gardin, men har svært ved at se det for mig som nogen pæn løsning.

Vedhæfter billede af, hvordan det ser ud i dag, samt to billeder af, hvordan planløsningen kommer til at blive. Målene er ca. 3,3x3,1m. Vil gerne have et hjørnebadekar eller noget andet større, hvis der dukker noget brugt op til en god pris, ellers bliver det et standard, som vi allerede har liggende.
Vaskerum med lysegrønne vægge, vaskemaskine og tørretumbler, hvide skabe og en stol ved en radiator, flisegulv i lyse grå toner.
Plantegning over vaskerum og badeværelse med placering af badekar, vaskemaskine og tørretumbler. To forskellige layout.

Tjek med glarmesteren om han måske har nogle idéer.
Alu-lister og tonet frostet glas??

//AA

Vi har glasblokke som er muret direkte på gulvet. De står jo på gulvet og er måske ikke hvad du efterspurgte? Længst inde længst nede mod gulvet blev der brugt en halvblok for at lave hul til rør.

• Væg af glasblokke muret direkte på gulvet i et badeværelse, ved siden af et badekar. Blokkene er del af en rumdeler.
J
A andersgd sagde:
Vi har glasblock som er muret direkte på gulvet. De står jo på gulvet og er måske ikke hvad du efterspurgte? Længst inde nederst mod gulvet blev der brugt en halvblok for at lave hul til rør.
Hvordan har I fastgjort blokkene i væg og gulv? Bare limfuge? Har I nogen armering mellem blokkene?

Da vi tilsluttede rørene, der går op til badeværelset, benyttede vi lejligheden til at trække rør derhen, hvor badekarret skal stå, og tænkte så samtidig lidt om.
Så det bliver et standardbadekar bag den grønne palme ifølge billedet nedenfor.
Men jeg ville gerne have en form for skillevæg, hvor palmen står, og der havde det nok ikke været så tosset med glasblock.
Der gør det heller ikke noget, hvis væggen står lige på gulvet.

Renderet billede af et badeværelsesdesign med en grøn plante i hjørnet, glasvægg, vaskemaskine, tørretumbler og skabe i et lyst rum.

Der var en håndværker, der lavede glasblokvæggen, og den skal være limet i gulv og væg. Dvs. han flisede først og byggede derefter væggen. Jeg ved desværre ikke, om der er armeret noget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.