Måske forkert afdeling, moderator må afgøre.
I forbindelse med renovering hvor gulv/vægge blev revet op begyndte håndværkerne at lægge løse spånplader som blev lagt over gulvbjælkerne for at stå på under renoveringen.
Problemet er at disse spånplader har stået ude i regn med jord på og vel indendørs begyndte samtlige spånplader at få mug i de kanter som tidligere stod mod jord udendørs, selve rummet har aldrig haft mugproblemer.
Spørgsmålet er: Kan disse spånplader "smitte af" på materialet indendørs?
I forbindelse med renovering hvor gulv/vægge blev revet op begyndte håndværkerne at lægge løse spånplader som blev lagt over gulvbjælkerne for at stå på under renoveringen.
Problemet er at disse spånplader har stået ude i regn med jord på og vel indendørs begyndte samtlige spånplader at få mug i de kanter som tidligere stod mod jord udendørs, selve rummet har aldrig haft mugproblemer.
Spørgsmålet er: Kan disse spånplader "smitte af" på materialet indendørs?
Det har jeg meget svært ved at tro. Mög, ligesom andre ubehagelige svampeangreb, skal have visse livsbetingelser som fugt og varme for at sprede sig på organisk materiale. Er huset bygget som det skal, bør der ikke være nogen problemer. Er det ikke bygget som det skal, finder mög nok derhen alligevel før eller siden...
Jeg er dog meget lægmand på området - en eller anden ekspert burde give dig en klar besked.
Jeg er dog meget lægmand på området - en eller anden ekspert burde give dig en klar besked.
Klik her for at svare