Hej,

Skal have teknikeren på besøg snart og har brug for at lukke for vandet. Er det denne, jeg skal dreje på for at lukke det?

• Rørinstallation med vandmåler og rødt håndtag foran en slidt murvæg.
  • Gammelt rørsystem med målere og ventiler på en slidt væg, oplyst af naturligt lys fra et vindue.
Det ser ud som indkommende vand, eftersom det ser ud som om der sidder en vandmåler ved siden af. Føl forsigtigt på den røde hane. Det er dyrt med en VVS-mand på en rød dag.

Ja, hvis du lykkes med at lukke den, så når vandet kun frem til vandmåleren. Når vandmåleren skal skiftes, er man nødt til at lukke "i gaden" på nuværende tidspunkt. Næste gang det skal gøres, er det godt / eventuelt tvungen at installere en vandmålerkonsol, som også har aflukning før måleren.

D D_Anders sagde:
Ja, hvis du lykkes med at lukke den, så når vandet kun frem til vandmåleren. Når vandmåleren skiftes, skal man i øjeblikket lukke af "i gaden". Næste gang det skal gøres, er det godt / eventuelt påbudt at installere en vandmålerkonsol, som også har afspærring før måleren.
Afspærringen før måleren sidder til venstre.
Derimod har hele rørinstallationen set sine bedst-før-dage.

• Synes
SågspånPappspikEternit og 1 anden
  • Laddar…
Handler om en udskiftning af varmesystemet, så det skal slukkes. At visse rør er lidt antikke i kælderen er jeg bevidst om, og det er næste trin.

N nb. sagde:
Afbrydelsen før måleren sidder til venstre.
Derimod har hele rørinstallationen set sine bedst-før-dage.
Haha, ser den nu men så den ikke før :)

Så er det den røde hane, jeg skal dreje af?

N Nilo Joelsson sagde:
Så er det den røde krane som jeg skal dreje af?
Ja men pille ikke ved det på en helligdag

• Synes
SågspånPappspikEternit og 1 anden
  • Laddar…
W whak sagde:
Ja men pille ikke ved det på en helligdag
Min tanke er at lade VVS'erne gøre det i morgen.. Selvom jeg opfordres til at gøre det inden de kommer.

• Synes
whak
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.