Jeg er ved at lægge nye "åsar" (de gamle åsar sidder for langt fra hinanden, så jeg lægger nye (45x90mm) 90 grader over de gamle) i et af rummene i huset, og nu er der opstået et problem.
For at få den ene ås til at komme i samme niveau som resten, skal jeg reducere højden på en mursten, der er indbygget i skorstenens mur.
Kan man slibe ned disse sten med noget, eller hvad kræves der for at få det til at fungere?
At save ud i åsen, så den bliver tyndere, er nok ikke så godt, for så holder den nok ikke så godt.
Så kan man slibe en mursten, og hvad kræves der af slibemateriale i så fald? Eller hvis der kræves noget andet, hvad kræves i så fald?
For at få den ene ås til at komme i samme niveau som resten, skal jeg reducere højden på en mursten, der er indbygget i skorstenens mur.
Kan man slibe ned disse sten med noget, eller hvad kræves der for at få det til at fungere?
At save ud i åsen, så den bliver tyndere, er nok ikke så godt, for så holder den nok ikke så godt.
Så kan man slibe en mursten, og hvad kræves der af slibemateriale i så fald? Eller hvis der kræves noget andet, hvad kræves i så fald?
hej !vinkelsliber med kormant, eller almindelig huggmejsel
det er ingen risiko for at hele stenen revner da? for gør den det, så skal jeg lave meget mere arbejde med at mure fast i skorstensmuren :/
hej igen. svært at svare på, når man ikke ser det hele. koromant klinga plejer at fungere, men ryger meget.
Klik her for at svare