Har ledt rundt og ikke fundet nogen tråd, der giver rigtig gode svar til mig. Findes der nogen tråd, så henvis mig gerne dertil.
Vi skal bygge et hus, hvor vi vil slibe hele pladen, så vi får den samme slebne beton i hele huset. Altså inklusive vådrum. Tanken er kun at behandle betonen med en støvbinder.
Nu tre spørgsmål:
1 - Hvilke måder at behandle slebet beton er bedst til hele huset undtagen vådrum?
2 - Hvordan vandsikres gulvet i vådrummene?
3 - Hvordan vandsikres overgang fra gulv til væg i vådrummene?

Der vil være vandbåren gulvvarme i pladen.
Vi vil ikke lave nogen topstøbning i badeværelserne med en fugtspærre mellem topstøbning og plade.
Findes der flere tips til, hvordan et slebet betongulv skal vedligeholdes, modtages det gerne.

• Synes
Ulltand
  • Laddar…
Dette har jeg undersøgt for at bygge et sommerhus. Sleben betonplade behandles bedst med vandskål for at få en holdbar overflade.

Du kan ikke bruge pladen som gulv i vådrum. Det kræves tætlags i gulv og væg. Dette kommer oven på pladen. Det er altså ikke muligt at have samme gulv i badeværelset.

Du kan selvfølgelig vælge klinker eller andet i badeværelset. Ønsker du beton, kig på microcement som er godkendt i badeværelser.

• Tværsnitdiagram viser fliser lagt på underlag med fugemasse, fastmasse og tætningslag, både vandret og lodret. Fliserne er keramiske på illustrationen.
Man kan "male" med transparent Epoxy, hvis man vil have det vandtæt men stadig se betonen.

Overfladebehandlinger som HTC superfloor er ellers praktisk og slidstærkt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.