Hej!

Planlægger at fastgøre en slangetromle på husets facade, som er af Mexitegel. Murstensvæggen er fritstående fra stommen, da der er et luftspalt imellem. Kan murstenen klare at jeg monterer en tung slangetromle midt på væggen, desuden relativt tæt på et vindue, eller er der en risiko for, at hele væggen kollapser?
 
R
T Tacobob sagde:
Hej!

planerar att fästa en slangvinda i fasaden på huset som är av Mexitegel. Tegelvægen er fritstående fra stommen da det er et luftspalte mellem. Klarer teglstenen af, at jeg monterer en tung slangerulle midt i vægen, desuden relativt tæt på et vindue, eller er der risiko for, at hele vægen kollapser?
Teglstenen er fastgjort mod træet med jævne mellemrum så det skal du ikke bekymre dig om.

EDIT: Alt er jo selvfølgelig relativt så "tung slangerulle" kan jo betyde lidt af hvert. Jeg havde måske overvejet en ekstra gang, før jeg satte et monster for 50 meter 1"-slange op.
 
R RoAd sagde:
Teglen er fastgjort mod træet med jævne mellemrum, så det bør du ikke bekymre dig om.
Er det standard på alle facader med Mexitegl? Ved vinduesudskiftning har jeg ikke set nogen fastgørelse mod træet, så langt jeg har kunnet se.
 
R
T Tacobob sagde:
Er det standard på alle facader med Mexitegl? Ved vinduesudskiftning har jeg ikke set nogen fastgørelse mod træet så langt jeg har kunnet se.
Ifølge dem jeg har talt med så er det det (har selv et hus med facade af mexitegl). Og tænker man efter så føles det urimeligt, at et enkelt lag tegl (af en type som har notorisk dårlig vedhæftning til mørtlen) skulle stå uden nogen støtte 2-3m højt.
 
  • Synes
Tacobob
  • Laddar…
R
Skalmure (som mexitegel er) er forankret i træskelet. De kan dog være svære at se, da de sandsynligvis er rustet.
 
Tak for svarene. Så ser det ikke ud til at være nogen problemer.
Har I forslag til plug at bruge?
 
Forsøg at bore i stenene og ikke i fugen. Almindelig nylonpløk fungerer godt.
 
  • Synes
RoAd
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.