Hej!
Planlægger at fastgøre en slangetromle på husets facade, som er af Mexitegel. Murstensvæggen er fritstående fra stommen, da der er et luftspalt imellem. Kan murstenen klare at jeg monterer en tung slangetromle midt på væggen, desuden relativt tæt på et vindue, eller er der en risiko for, at hele væggen kollapser?
Planlægger at fastgøre en slangetromle på husets facade, som er af Mexitegel. Murstensvæggen er fritstående fra stommen, da der er et luftspalt imellem. Kan murstenen klare at jeg monterer en tung slangetromle midt på væggen, desuden relativt tæt på et vindue, eller er der en risiko for, at hele væggen kollapser?
Teglstenen er fastgjort mod træet med jævne mellemrum så det skal du ikke bekymre dig om.T Tacobob sagde:Hej!
planerar att fästa en slangvinda i fasaden på huset som är av Mexitegel. Tegelvægen er fritstående fra stommen da det er et luftspalte mellem. Klarer teglstenen af, at jeg monterer en tung slangerulle midt i vægen, desuden relativt tæt på et vindue, eller er der risiko for, at hele vægen kollapser?
EDIT: Alt er jo selvfølgelig relativt så "tung slangerulle" kan jo betyde lidt af hvert. Jeg havde måske overvejet en ekstra gang, før jeg satte et monster for 50 meter 1"-slange op.
Ifølge dem jeg har talt med så er det det (har selv et hus med facade af mexitegl). Og tænker man efter så føles det urimeligt, at et enkelt lag tegl (af en type som har notorisk dårlig vedhæftning til mørtlen) skulle stå uden nogen støtte 2-3m højt.T Tacobob sagde:
Klik her for at svare