Det tidligere rum blev flisebelagt, så der var overfladefinishen ikke vigtig. Gipsen kan jo slibes direkte uden først at spartle.
/A

I vores nybyggede hus bredspartlede vi hele underetagen med Maxits Gypsum og malede derefter med Beckers Silikatmaling. Dette gjorde vi selv ved først at spartle de værste ujævnheder væk og derefter, når det var tørt, skrabe væggen jævn med en spartel, for derefter at spartle væggen endnu en gang for at få den helt glat og afsluttede med at skrabe den en gang til med spartel. Herefter malede vi med hvid silikatmaling, resultatet er vi meget tilfredse med, vi fik en glat væg med rigtig kælderstemning.

Væggen var i grunden opbygget af noget, der kaldes Lammiblock (http://www.lammistenhus.se/sida1_2.php?s1=1).

Jeg syntes personligt, at det var meget let at arbejde med for en lægmand som mig, men det endte med, at jeg har en partner, der kan lide at klatte, så hun fik lov at gøre det meste ;D

Nordics, kan dui definere kælderstemning?
¨Jeg har ingen erfaring med at male på gips, men mit ønske er at kunne sandpudse væggen for at få den så glat, at "kælderstemningen" udebliver!

Har du et nærbillede af jeres væg?

/A

A sagde:
Tackker!
Når vi alligevel er inde på gipsputsen; går det at lægge tynde lag et par mm på bef puts. Hvor bef puts er faldet ned bliver det tykkere. Er der risiko for revner?
Hvad bør man tænke på vedrørende forarbejdet?
/a
Dette er et citat fra en anden tråd som jeg fortsætter her...
Ja det går at lægge tynde lag og også at reparere i huller hvor putsen er sluppet.
Eftersom gipsputsen ikke krymper når den tørrer, bliver risikoen lille for at der kommer revner mod omliggende puts.
Skal man lægge tyndt, skal man sørge for, at vandet ikke suges ind for hurtigt i underlaget... det kan være nødvendigt med en primning...

Takker og bukker. Nu føler jeg mig styrket til weekendens arbejde!
/A

Nu er vi i gang igen.
Kan man pudse op et malet betonloft med gipsmørtel? Jeg overvejer at hyre et pudsefirma til dette, men bekymrer mig lidt for, om det vil holde, dvs. ingen revner i fremtiden :-)

Loftet er beton med gammel puds. Det ser ud som en ost med en masse borehuller og andet (har været garage). Nogen form for maling (sandsynligvis plast) er malet på den eksisterende puds. Er det nok at skrabe alt løst væk, prime og så pudse med Gypsum?
Eller skal der tilføjes net, så det ikke falder ned eller revner på sigt?
/A

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.