Hej, vi er i gang med at lave en undersøgelse om ergonomi i forbindelse med slagboremaskiner og undrer os, om vi kunne bede om 5 min af jeres tid til at kigge på dette spørgeskema?
https://forms.gle/hXi4vXqqC9pp7W9X9
https://forms.gle/hXi4vXqqC9pp7W9X9
Tips, ændr spørgsmålet "kan du huske hvilken slagboremaskine du brugte". Jeg antager, at I vil vide mærke eller model. Men som spørgsmålet er formuleret nu, tolker en aspig ingeniør det som et ja- og nej-spørgsmål. Altså, "kan du huske mærket, ja".
Tror også I mangler nogle spørgsmål om ergonomien. Som I har stillet dem nu, er der flere spørgsmål om testpersonen end om ergonomien. Jeg synes, det er mere rimeligt at forstå, hvad der kunne være et ergonomisk problem, før man prøver at finde ud af, om det er mænd eller kvinder, alder, erhverv osv.
Spørgeskemaet tager ca. 30 sekunder desuden
5 min er lidt i overkanten!
Lidt feedback til jer til næste gang
Held og lykke!
Tror også I mangler nogle spørgsmål om ergonomien. Som I har stillet dem nu, er der flere spørgsmål om testpersonen end om ergonomien. Jeg synes, det er mere rimeligt at forstå, hvad der kunne være et ergonomisk problem, før man prøver at finde ud af, om det er mænd eller kvinder, alder, erhverv osv.
Spørgeskemaet tager ca. 30 sekunder desuden
Lidt feedback til jer til næste gang
Altvidende
· Västra götaland
· 10 922 indlæg
Jeg undrede mig over, om det var mærket på selve boret, de undrede over ...Viktor.J sagde:
Tipps, Ændr spørgsmålet "husker du hvilken slagboremaskine du brugte". Jeg antager, at I vil vide mærke eller model. Men som spørgsmålet er formuleret, opfatter en aspie Ingeniør det som et ja og nej spørgsmål. Altså, "husker du mærket, ja".
Tror også I mangler nogle spørgsmål omkring ergonomien. Som I har stillet det op nu, er der flere spørgsmål om testpersonen end om ergonomien. Jeg synes, det er mere rimeligt at forstå, hvad der kunne være et ergonomisk problem, før man forsøger at finde ud af, om det er mænd eller kvinder, alder, erhverv osv.
Spørgeskemaet tager ca. 30 sekunder desuden5 min er lidt i overkanten!
Lidt feedback til jer til næste gangHeld og lykke!
Altvidende
· Västra götaland
· 10 922 indlæg
https://www.byggahus.se/forum/threads/slagborrar-va-tycks.435512/#post-4479515
räcker måske med en tråd om samme?
räcker måske med en tråd om samme?
Wow tak for god og hurtig feedback, værdsættes også som aspirerende ingeniør!Viktor.J sagde:
Tipps, Ændr spørgsmålet "husker du hvilken slagboremaskine du brugte". Jeg antager, at I vil vide mærke eller model. Men som spørgsmålet er formuleret, tolker en aspig Ingeniør det som et ja- og nej-spørgsmål. Altså, "husker du mærket, ja".
Tror også I mangler en del spørgsmål omkring ergonomien. Som I har stillet det op nu, er der flere spørgsmål om testpersonen end om ergonomien. Jeg kan synes det er mere rimeligt at forstå, hvad der kunne være et ergonomisk problem, inden man forsøger at finde ud af, om det er mænd eller kvinder, alder, erhverv osv.
Spørgeskemaet tager ca. 30 sekunder desuden5 min er lidt overkanten!
Lidt feedback til jer til næste gangHeld og lykke!
Byggeveteran
· Norrland
· 342 indlæg
Hvad er egentlig formålet med undersøgelsen?
Som konstruktiv kritik vil jeg fremføre, at det, præcis som Snickarkirre spørger om ovenfor, er godt at dele formålet med undersøgelsen, så respondenterne ved, hvad de svarer på. Ligeledes at man står bag det med navn og kontaktoplysninger (fremfor alt hvis det er på højskole-/universitetsniveau).
Og selvom dette er ret uvidenskabeligt udført (ikke så gennemarbejdet spørgeskema smidt ud på et forum på nettet), så er det vel alligevel rimeligt at kræve, at der ikke forekommer særskrivninger.
Eller så er jeg bare godt på vej til at blive en rigtig gammelklog mand..
Med det sagt, så tror jeg, at I ville have fået betydeligt bedre resultater og materiale at arbejde med, hvis I havde haft mulighed for at få fat i et mindre antal objekter til at lave en mere dybdegående interview med. Et par håndværkere og et par privatpersoner. Så kunne I have fået mere information i detaljer om, hvordan man vælger at holde og hvorfor man gør på en bestemt måde. Også kunne illustrere med billede. Men jeg ved jo på den anden side ikke, hvad jeres undersøgelse skal føre til, så det er måske ikke den rigtige vej at gå?
Og selvom dette er ret uvidenskabeligt udført (ikke så gennemarbejdet spørgeskema smidt ud på et forum på nettet), så er det vel alligevel rimeligt at kræve, at der ikke forekommer særskrivninger.
Eller så er jeg bare godt på vej til at blive en rigtig gammelklog mand..
Med det sagt, så tror jeg, at I ville have fået betydeligt bedre resultater og materiale at arbejde med, hvis I havde haft mulighed for at få fat i et mindre antal objekter til at lave en mere dybdegående interview med. Et par håndværkere og et par privatpersoner. Så kunne I have fået mere information i detaljer om, hvordan man vælger at holde og hvorfor man gør på en bestemt måde. Også kunne illustrere med billede. Men jeg ved jo på den anden side ikke, hvad jeres undersøgelse skal føre til, så det er måske ikke den rigtige vej at gå?
Klik her for at svare