På fredag får vi vores fiskarhedenvillan hus 1 ½ plans. Inden da skal søm og skruer m.m. købes ind. Sandsynligvis et dumt spørgsmål, men hvad skal jeg købe? Ikke så sjovt at dukke op med nubb når de egentlig vil have vognbolte.
Dette lyder yderst mærkeligt. Du har købt et modulhus i byggesæt. I byggesættet indgår ikke søm, skruer eller andre fastgørelseselementer, uden det er din opgave at fikse dette, men du har ikke fået nogen som helst instruktion om hvad der skal indkøbes. Har jeg forstået dig rigtigt?tokan sagde:
Troede også, at det indgik. Men nu når jeg fik leveringsdeklarationen, kan jeg ikke finde noget sådant.Jesca_j sagde:
Fiskarheden sender ikke nogen søm med. Det, der behøves, er galvaniseret (varmgalvaniseret) søm i storpakker... 4" og 3" ved skeletrejsning. 5" kan måske være til brug, men sandsynligvis ikke, der bruges i stedet forstærkninger i form af bjælkesko, vinkeljern osv.
Det er jo temmelig ugørligt at regne ud præcis hvilke mængder og dimensioner det drejer sig om. Særligt hvis det er beslag og vinkeljern det drejer sig om. Der findes jo ganske mange sorter...
Du vil jo ikke købe unødvendigt mange som så ikke bruges. Heller ikke vil du have, at byggeriet skal gå i stå med fire tømrere á 500 kr/t + en mobilkran á 2000 som bare står og venter, mens du i panik kører rundt og leder efter et specialbeslag.
Så er der en anden ting: det er vel ikke "håndsøm" vi taler om? Tømrerne bruger vel sømpistoler? Så du skal desuden sørge for, at sømmene passer i netop de sømpistoler de har.
Du vil jo ikke købe unødvendigt mange som så ikke bruges. Heller ikke vil du have, at byggeriet skal gå i stå med fire tømrere á 500 kr/t + en mobilkran á 2000 som bare står og venter, mens du i panik kører rundt og leder efter et specialbeslag.
Så er der en anden ting: det er vel ikke "håndsøm" vi taler om? Tømrerne bruger vel sømpistoler? Så du skal desuden sørge for, at sømmene passer i netop de sømpistoler de har.
Klik her for at svare