Hej. I går fandt jeg et par skydedøre på blokket. Tanken er at bygge en skydedørsvæg i vaskerummet, som skjuler centralstøvsugeren, gulvvarmefordeleren og aftræksvarmepumpen.
Loftshøjden er 2,50 m. Skydedørene er 2,40 m høje inkl. gulv og loftsskinne. Så jeg tænkte at sætte en regel i gipsloftet over skydedørene, som jeg bygger ned ca. 10 cm for at få den rette højde.
Nu til mit spørgsmål, jeg ved, at der går meget el og vand over dette loft. Hvordan ville I fastgøre reglen i gipsloftet? Ville I have brugt stål eller træregler?
Tak på forhånd.
Loftshøjden er 2,50 m. Skydedørene er 2,40 m høje inkl. gulv og loftsskinne. Så jeg tænkte at sætte en regel i gipsloftet over skydedørene, som jeg bygger ned ca. 10 cm for at få den rette højde.
Nu til mit spørgsmål, jeg ved, at der går meget el og vand over dette loft. Hvordan ville I fastgøre reglen i gipsloftet? Ville I have brugt stål eller træregler?
Tak på forhånd.
Jeg havde fastgjort dem på den enkleste måde, og med hjælp af det materiale som jeg synes er nemmest at arbejde med og bliver stabilt nok til skydedøre. En udlægning i plade mod loftet måske, da det er lettere at fastgøre gennem en tynd plade mod en tyk bjælke - Så kan man afslutte med en træbjælke i udlægningen og justere den for højden så det bliver lige. Udlægningerne plejer at være 55mm høje og en træbjælke 45mm, juster den op så du får plads til gips imellem og så har man en justerbar løsning helt enkelt.
Det vigtigste i uglevisen i din situation er nok ikke valget af materiale men at IKKE skrue i hverken el eller vand....
Det vigtigste i uglevisen i din situation er nok ikke valget af materiale men at IKKE skrue i hverken el eller vand....
Jeg ville så bare fastgøre i væggene for reglen tværs over rummet og derefter "kortlingar" mod den bagvedliggende væg. Reglen for skydedøren behøver jo egentlig ikke at holde til nogen vægt, kun bevægelser udad/indad, og de optages jo så af kortlingrna. På den måde behøver du ikke at fastgøre noget i loftet overhovedet... Lægger du en 45x95 regel, så behøver du kun at male den og trække en streng latex øverst desuden... 
OBS! Tjek først så loft/gulv er lige!!!
Jeg installerede skydedøre en gang og der var en forskel på 14 mm i højden mellem enderne, så dørene kilede fast omtrent på midten, da jeg skulle lukke første gang...
OBS! Tjek først så loft/gulv er lige!!!
Jeg installerede skydedøre en gang og der var en forskel på 14 mm i højden mellem enderne, så dørene kilede fast omtrent på midten, da jeg skulle lukke første gang...
Klik her for at svare