Jeg har nogle overvejelser om, hvorvidt jeg skal bruge metalregler eller træregler i loftet og gulvet. Fordelen er, at det er lettere at fastgøre de øvrige regler i dem, men hvordan er det så, når jeg skal sætte loft- og gulvlister. Fæster det godt? Skal i og for sig sætte osb på dem også, så det måske duer som fæste for dykkern eller?

Nej, skal du bruge stålregler så skruv.
Dyckert behöver tjockere material än en plade for at sidde godt, ligeså tykk som dyckerten er lang eller mere.

Tømrerne jeg plejer at arbejde med, saver træreglar som de lægger i metalsporet mellem hver metalregel.
På den måde har de træ bagved, når de skal liste.

fahlis sagde:
Nej, skal du anvende plåtreglar så skru.
Dyckert behøver tykkere materiale end en skiva for at sidde godt, lige så tykt som dyckerten er lang eller mere.
Jeg mener at gulvlister sidder tilstrækkeligt godt i gipsvæg bestående af OSB/Gips og plåtregel. Plejer desuden at skåra ind spiken lidt, synes selv at det fungerer fremragende. Men det er klart at skruning fæstner bedre helt klart.

S
Tobbe87 sagde:
Tømrerne jeg plejer at arbejde med, saver træregler til, som de lægger i metalskinnen mellem hver metalregel.
På den måde har de træ bagved, når de skal liste.
det der hører til sjældenhederne.
det bare at skråskyde søm så holder det. iblandt så sætter ståltrådsømmet sig i metalreglen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.