Farstatjej90 Farstatjej90 sagde:
Jeg ville have kørt på. Det holder sikkert til sådan en. Jeg var nødt til at kigge to gange, fordi jeg først troede, billedet var af den nye lampe 😂
De ligner hinanden!
Ja det må blive at skrue og håbe på det bedste 😁 ja de ligner lidt hinanden :) vi skifter ikke, fordi vi ikke kan lide den gamle, men fordi vi har bygget om køkkenøen nedenunder, og den gamle derfor ender forkert og bliver for lille.

• Synes
Farstatjej90
  • Laddar…
H
Rejäl sagde:
Lær vel næppe være et problem med dagens led-pærer.😀
Formodentlig ikke, hvis nu TS bruger ledpærer.😀 Nu ser man jo også hvilken lampe TS har tænkt sig, og så spiller det mindre rolle om det er Ledpærer eller ej.

Farstatjej90
R Razid sagde:
Ja det får vel bli at skrue og håbe på det bedste 😁 ja de er lidt ens :) vi bytter ikke fordi vi ikke kan lide den gamle, men fordi vi har bygget ud køkkenøen under, og så bliver den gamle forkert og for lille.
Du mærker, om det ikke vil holde. Skru den op med pløkker og så skru fast. Stram ikke skruen for hårdt, så du får pladen med dig.
Når du har skruet op, så træk let i beslaget og føl. Sidder den stift fast, så vil lampen aldrig falde ned. Der bliver jo ingen belastning normalt på en lampe, så den vil blive siddende der.

Jeg skruede en dåse løs i loftet og mærkede efter lidt, om jeg kunne fornemme, hvor tyk pladen er, og hvad jeg kunne mærke så er den mindst 1cm, men sandsynligvis tykkere.

hvad jeg kan finde, når jeg googler på det, så ser det ud til, at de fleste ligger på 12mm tykkelse, så det er sandsynligvis så tyk, jeg har også.

Så kan det være en spånplade 12 mm. Er det hårdt i kanten, så bekræfter det spånplade. Som sagt, start med en almindelig skrue og mærk, om den trækker godt. Så sidder det fast. Men ikke noget at hænge trappettet i 🙄

Farstatjej90
R Razid sagde:
hvad jeg kan finde når jeg googler på det så virker de fleste til at være 12mm tykke, så det er nok så tykke jeg også har.
Med 99,9% sikkerhed kan du bore, sætte plug og skrue din lampe op.
Hvis der sker noget, ville jeg gætte på, at pladen enten revner, fordi det er et mærkeligt materiale, som man ikke plejer at bruge, eller du strammer skruen for meget i pluggen, så du får en bid plade med ud (lidt som et telt).
At du skulle skrue lampen op, og den så falder ned, fordi pladen ikke holder, ville jeg sige er udelukket. Hvis du altså bruger plug.

Er det takess så er det spånplade og bare at skrue på.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Almindelig montageskrue uden rawlplug ville jeg have brugt.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Alt som skal skrues i spånplade og skal sidde rigtig fast, bør bores først, ikke med borskrue. Boret skal være nogle tiendedele mindre end skruens kerne mellem gevindtopperne. At skrue en skrue lige ind, så vil skruen presse noget ud på bagsiden af pladen, sprække noget, og med dyvel skal der bores først, og dyvelen skal gå igennem pladen med mindst 1 cm, og en lang skrue skal igennem dyvelen helt for at den skal blive større end hullet der. Nu kan det nok lade sig gøre at skrue i spånplade alligevel, og det afhænger helt af, hvad der skal fastgøres, med 1-2 skruer eller mange, men skal det sidde fast, så er det eneste at bore.

Tak for alle tipsene. Det bliver at teste og håbe, det bliver godt. Jeg kan skrive en opdatering her, når det er gjort, hvis nogen andre overvejer det samme i fremtiden.

Nu, efter måske lidt for lang tid, har jeg sat lampen op, som jeg spurgte om. Den sidder med montageskrue uden plug, og jeg forborede, før jeg skruede. Alt gik kanon, og den sidder stabilt. Tak for tips og råd!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.