6,091 læst ·
26 svar
6k læst
26 svar
Skruv lampe direkte i folierede loftplader
Ja det må blive at skrue og håbe på det bedste 😁 ja de ligner lidt hinandenFarstatjej90 sagde:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,571 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 5 451 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 5,451 indlæg
Du mærker, om det ikke vil holde. Skru den op med pløkker og så skru fast. Stram ikke skruen for hårdt, så du får pladen med dig.R Razid sagde:
Når du har skruet op, så træk let i beslaget og føl. Sidder den stift fast, så vil lampen aldrig falde ned. Der bliver jo ingen belastning normalt på en lampe, så den vil blive siddende der.
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 5 451 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 5,451 indlæg
Med 99,9% sikkerhed kan du bore, sætte plug og skrue din lampe op.R Razid sagde:
Hvis der sker noget, ville jeg gætte på, at pladen enten revner, fordi det er et mærkeligt materiale, som man ikke plejer at bruge, eller du strammer skruen for meget i pluggen, så du får en bid plade med ud (lidt som et telt).
At du skulle skrue lampen op, og den så falder ned, fordi pladen ikke holder, ville jeg sige er udelukket. Hvis du altså bruger plug.
Alt som skal skrues i spånplade og skal sidde rigtig fast, bør bores først, ikke med borskrue. Boret skal være nogle tiendedele mindre end skruens kerne mellem gevindtopperne. At skrue en skrue lige ind, så vil skruen presse noget ud på bagsiden af pladen, sprække noget, og med dyvel skal der bores først, og dyvelen skal gå igennem pladen med mindst 1 cm, og en lang skrue skal igennem dyvelen helt for at den skal blive større end hullet der. Nu kan det nok lade sig gøre at skrue i spånplade alligevel, og det afhænger helt af, hvad der skal fastgøres, med 1-2 skruer eller mange, men skal det sidde fast, så er det eneste at bore.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvordan skruer jeg dette op?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hur kan jag skruva upp på sidorna av denna kran?
Badrum -
Var kan man köpa sån här ska skruvas mot taket fäster lampan med en sk
Belysning -
Regelsökare för vävspänt tak - sätta upp skruv för taklampa.
Belysning -
Skru renoveringsgips på tapet, gips under.
Byggematerialer & Byggeteknologi