Efter at have ødelagt en masse gipsvægge med roterende expandere lærte nogen mig 'afbidder-tricket' :)
Man tager en sidebidetang og lægger den flade side mod væggen og den skålede mod expanderskrueskallen og 'napper til', så man får expanderen til at begynde at udvide sig - derefter kan man enten skrue skruen ind imod tangen og napper til igen, eller forsigtigt skrue ind og lade den udvide sig fuldt.
Fungerer som en molly-tang, som man sjældent har derhjemme og koster et par kroner. :)
 
Senest redigeret:
  • Synes
Kjell_G
  • Laddar…
Synes montageskrue på 4,2mm er lidt spinkel til overskabe.
Jeg ville hellere have valgt en 6mm med kugleformet hoved til formålet.
 
verktygsgurun sagde:
Synes montageskrue på 4,2mm er lidt spinkel til overskabe.
Jeg ville hellere bruge en 6mm med rundet hoved til formålet.
Enig!

Jeg brugte 5x50. Har 13 mm gips på 12 mm OSB.
 
Har I oplevet, at skabe er faldet ned, eller er det mavefornemmelsen?
 
Mavefornemmelsen.

5x50 har betydeligt grovere gevind end montageskrue.
 
Montageskruven holder sikkert... men følelsen siger, at det er noget spinkelt.
Desuden har montageskruv PH2, jeg foretrækker Torx.
 
verktygsgurun sagde:
Montageskruen holder sikkert...men følelsen siger, at det er noget spinkelt.
Så har montageskruen PH2, jeg foretrækker hellere Torx.
Har den buede hoved Torx?

Kjell G
 
Kjell_G sagde:
Har den kuplede hoved Torx?

Kjell G
Ja... Essve´s har, og jeg tror også, at Biltema har lignende skruer. Kulet hoved er bedre til IKEA skabe, fordi det har flad bagside og passer bedre sammen med deres vinkelbeslag. Overskabe, der mangler vinkelbeslag og har en "regel" i bagkanten, skruer jeg med forsænket hoved.
 
Gode tips!

Kjell G
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.