21,818 læst ·
23 svar
22k læst
23 svar
Skruer til køkken
Efter at have ødelagt en masse gipsvægge med roterende expandere lærte nogen mig 'afbidder-tricket' 
Man tager en sidebidetang og lægger den flade side mod væggen og den skålede mod expanderskrueskallen og 'napper til', så man får expanderen til at begynde at udvide sig - derefter kan man enten skrue skruen ind imod tangen og napper til igen, eller forsigtigt skrue ind og lade den udvide sig fuldt.
Fungerer som en molly-tang, som man sjældent har derhjemme og koster et par kroner.
Man tager en sidebidetang og lægger den flade side mod væggen og den skålede mod expanderskrueskallen og 'napper til', så man får expanderen til at begynde at udvide sig - derefter kan man enten skrue skruen ind imod tangen og napper til igen, eller forsigtigt skrue ind og lade den udvide sig fuldt.
Fungerer som en molly-tang, som man sjældent har derhjemme og koster et par kroner.
Senest redigeret:
Synes montageskrue på 4,2mm er lidt spinkel til overskabe.
Jeg ville hellere have valgt en 6mm med kugleformet hoved til formålet.
Jeg ville hellere have valgt en 6mm med kugleformet hoved til formålet.
Montageskruven holder sikkert... men følelsen siger, at det er noget spinkelt.
Desuden har montageskruv PH2, jeg foretrækker Torx.
Desuden har montageskruv PH2, jeg foretrækker Torx.
Ja... Essve´s har, og jeg tror også, at Biltema har lignende skruer. Kulet hoved er bedre til IKEA skabe, fordi det har flad bagside og passer bedre sammen med deres vinkelbeslag. Overskabe, der mangler vinkelbeslag og har en "regel" i bagkanten, skruer jeg med forsænket hoved.Kjell_G sagde:
Klik her for at svare
