Skal sortere ud spærfødderne 95mm for isoleringen og tænkte spørge om det er nok med 100mm skruer, hvis man borer 50mm ind i 95 stolperne, så 50mm sidder fast i spærfoden og 50mm i stolpen. Bliver det for svagt eller er det nok?
/Christian

Sålla??

Du vil sala på dine tagspær for at kunne klemme mere isolering ind?

Antager at du havde tænkt at gøre dette nedefra, og så ville jeg lægge reglerne på tværs af spær for at mindske kuldebroerne.
Og tage længere skruer, stå der og kæmpe med hver eneste skrue er der jo ingen grund til at gøre. Sæt dem med en 150 skrue direkte. Hvad der holder, afhænger jo lidt af hvor grove skruer du også har....

Oj menade selvfølgelig sala ud!! Vi har tænkt at lægge på kryds først bliver det 120mm isolering, 95 så diffusionsspærr og udenpå den 45mm isolering.

Tak for svaret

eller skruet fast reglarne på skrå med dine 100mm skruer.

Hvorfor ikke et stykke byggplyfa og skrue dem sammen fra siden.

Mikael_L
PCLarsson sagde:
Hvorfor ikke en stump byggplyfa og skrue dem sammen fra siden.
Og så ikke krydsafstive dem da?

Hubbe2 sagde:
eller skruet fast reglarne på skrå med dine 100mm skruer.
Ja det ville jo faktisk fungere d^_^b

PCLarsson sagde:
Hvorfor ikke et stykke byggekrydsfiner og skrue dem sammen fra siden.
Forstår ikke rigtigt, hvad du mener?

Mikael_L
Jeg tror han mener omtrent sådan her, men med plyfa eller spikad og limmad masonit i stedet for spikplader.
dscn1744_79951350.jpg

Mikael_L sagde:
Jeg tror han mener omtrent sådan her, men med plyfa eller spikad och limmad masonit i stedet for spikplåtar.
[bild]
Præcis sådan, ved dog ikke hvor meget bedre effektiv det bliver, hvis man forsøger at minimere kuldebroer ved at lægge i kors.

Selv tænker jeg sala på udvendigt i forbindelse med at jeg skifter tag.

Jeg salede på mine som billedet ovenfor, men ikke klods an mod spærret, men hængende i krydsfinerstykker 10 cm fra spærret. Så kuldebroen virkelig bliver brudt.
Krydsfinerstykkerne fastgjorde jeg med en række ankersøm, og regelen jeg salede på var 45x95.
Plastede og satte så en 45er på tværs også indenfor alt.

Klyv til klodser 50mm tykke ~100mm lange & skru dem fast under spær med passende c-c mål. (600mm?)
Skru (søm) derefter en 45mm regel under klodserne.
=Enkelt og færre kuldebroer...

Kører du på Plyfa-måden (også god måde) ifølge para, så isolér rummet mellem plyfa-pladerne (mellem spær og den hængende regel)

Fiksede titlen på tråden
/Mats
Moderator

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.