Hej.
Jeg skal montere et Elfa væghyldesystem i garderoben. Væggen er en enkel indervæg med enkelgipsplade, hvor der er reglet cc60 bagved.
Jeg skal købe en bærelist på 160 cm for at sikre, at den kan fastgøres i reglerne.
2 stk. Monteringesskrue 4,2 x 50 Elforz. fastgørelse i reglerne og 3 stk. M6 molly expander på de steder, hvor der mangler en regel.
Så mit spørgsmål er... Hvor meget kan en Monteringesskrue 4,2 x 50 mm Elforz holde til?
Dette skriver biltema:
Monteringesskrue
Til fastgørelse af regler, køkkenindretninger, skabe m.m. i træ- eller stålregel. Mod stålregel maks. 0,7 mm. Philips kærv nr. 2. Beregnet til indendørs brug. (250-pak leveres med 2 PH2-bits.) EN 14566.
Jeg skal montere et Elfa væghyldesystem i garderoben. Væggen er en enkel indervæg med enkelgipsplade, hvor der er reglet cc60 bagved.
Jeg skal købe en bærelist på 160 cm for at sikre, at den kan fastgøres i reglerne.
2 stk. Monteringesskrue 4,2 x 50 Elforz. fastgørelse i reglerne og 3 stk. M6 molly expander på de steder, hvor der mangler en regel.
Så mit spørgsmål er... Hvor meget kan en Monteringesskrue 4,2 x 50 mm Elforz holde til?
Dette skriver biltema:
Monteringesskrue
Til fastgørelse af regler, køkkenindretninger, skabe m.m. i træ- eller stålregel. Mod stålregel maks. 0,7 mm. Philips kærv nr. 2. Beregnet til indendørs brug. (250-pak leveres med 2 PH2-bits.) EN 14566.
De eneste, der rimeligt kan svare på, hvad Biltemas montageskrue kan klare, er nok Biltema. Det afhænger af materialevalg, hærdning, gevindstigning, inderdiameter på kærv osv. Er den CE-mærket, findes der en Præstationsdeklaration, (DOP). Denne angiver tilladt lastværdi i træ med visse specifikationer.
Tak for dit svar. Jeg skal tage og køre til Biltema og tale med dem en dag. Nu sidder hylden i hvert fald på væggen, og intet er faldet af endnu.Hubbe2 sagde:De eneste, der med rimelighed kan svare på, hvad Biltemas montageskrue kan klare, er nok Biltema. Det afhænger af materialevalg, hærdning, gevindstigning, indvendig diameter på gevindet osv. Er den CE-mærket, findes der en Præstationsdeklaration, (DOP). Denne angiver tilladt belastningsværdi i træ med visse specifikationer.
Klik her for at svare