Hej.

Jeg skal montere et Elfa væghyldesystem i garderoben. Væggen er en enkel indervæg med enkelgipsplade, hvor der er reglet cc60 bagved.

Jeg skal købe en bærelist på 160 cm for at sikre, at den kan fastgøres i reglerne.

2 stk. Monteringesskrue 4,2 x 50 Elforz. fastgørelse i reglerne og 3 stk. M6 molly expander på de steder, hvor der mangler en regel.

Så mit spørgsmål er... Hvor meget kan en Monteringesskrue 4,2 x 50 mm Elforz holde til?

Dette skriver biltema:

Monteringesskrue
Til fastgørelse af regler, køkkenindretninger, skabe m.m. i træ- eller stålregel. Mod stålregel maks. 0,7 mm. Philips kærv nr. 2. Beregnet til indendørs brug. (250-pak leveres med 2 PH2-bits.) EN 14566.

• Montageskrue 4,2 x 50 mm elforzinket, med Philips krydskærv. Anvendes til fastgørelse i træ eller stålregler.
De eneste, der rimeligt kan svare på, hvad Biltemas montageskrue kan klare, er nok Biltema. Det afhænger af materialevalg, hærdning, gevindstigning, inderdiameter på kærv osv. Er den CE-mærket, findes der en Præstationsdeklaration, (DOP). Denne angiver tilladt lastværdi i træ med visse specifikationer.

Hubbe2 sagde:
De eneste, der med rimelighed kan svare på, hvad Biltemas montageskrue kan klare, er nok Biltema. Det afhænger af materialevalg, hærdning, gevindstigning, indvendig diameter på gevindet osv. Er den CE-mærket, findes der en Præstationsdeklaration, (DOP). Denne angiver tilladt belastningsværdi i træ med visse specifikationer.
Tak for dit svar. Jeg skal tage og køre til Biltema og tale med dem en dag. Nu sidder hylden i hvert fald på væggen, og intet er faldet af endnu.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.