4,460 læst ·
7 svar
4k læst
7 svar
Skruer, hvad bruger I for mærke som holder
Hvad har I for erfaringer og anbefalinger med hensyn til træskruer udendørs i bygningskonstruktioner?
Jeg måtte udskifte et stort antal skruer i udendørstrappen, da de gik lige over, og jeg har aldrig oplevet noget lignende. 6*90 C4 fra Biltema har ikke holdt mere end et år udendørs. Trappen bevæger sig ikke specielt meget ved kulde, så jeg mistænker, at Biltemas skruer har lav kvalitet.
Jeg måtte udskifte et stort antal skruer i udendørstrappen, da de gik lige over, og jeg har aldrig oplevet noget lignende. 6*90 C4 fra Biltema har ikke holdt mere end et år udendørs. Trappen bevæger sig ikke specielt meget ved kulde, så jeg mistænker, at Biltemas skruer har lav kvalitet.
Gunnebo og Fischer synes jeg er gode. Til noget vigtigt bruger jeg mindst A2, og hvis det er synligt, bruger jeg A4. A4 er det eneste, der holder godt over tid. Heco er ok, men jeg tror, at Gunnebo er bedre.Q Qaniel sagde:
Ubeskyttede konstruktioner udendørs kan være tricky, især når der er lidt større dimensioner indblandet. Jeg byggede for nogle år siden en træterrasse med 45x195 som terrassebrædder. Skruede med Heco 6x100. Det lød nogle gange som pistolskud, når disse skruer knækkede, f.eks. ved kulde. Min egen konklusion blev, at disse store planker bevægede sig for meget mellem årstiderne, skruerne kunne ikke altid klare det.
Jeg kører med biltemas træskrue til udendørs
og har aldrig oplevet at de er gået i stykker, bortset fra nu, da jeg lavede en støbeform. De, der er c4, er sandsynligvis af for hårdt materiale, ligesom ankerskruerne de har, de knækker bare. Eller så bruger jeg TFT Jetting Screws
og har aldrig oplevet at de er gået i stykker, bortset fra nu, da jeg lavede en støbeform. De, der er c4, er sandsynligvis af for hårdt materiale, ligesom ankerskruerne de har, de knækker bare. Eller så bruger jeg TFT Jetting Screws
Medlem
· Stockholm
· 4 636 indlæg
Bygger på min altan nu.
Byggeriet startede for 2 år siden så nu erstatter jeg skråstivere med rigtig hegn, og mange skruer er knækket.......
Biltema er en sandsynlig leverandør, men jeg kan ikke huske.........
Klantskallejag købte flere Biltemaskruer forleden dag, men fremover bliver det kun Esseve...
/W
Byggeriet startede for 2 år siden så nu erstatter jeg skråstivere med rigtig hegn, og mange skruer er knækket.......
Biltema er en sandsynlig leverandør, men jeg kan ikke huske.........
Klantskallejag købte flere Biltemaskruer forleden dag, men fremover bliver det kun Esseve...
/W
Klik her for at svare