Hej!

Jeg skal sætte nogle hylder op på væggen (hårdbeton). De vejer 15,5 kg stykket og har målene 120x40x38 cm. Man sætter dem op ved at skrue et beslag fast på væggen, som man derefter hænger hylderne på. Indtil nu har jeg hængt beslagene op med 4 skruer per beslag. Jeg har boret 5mm huller og plugget med 5x25mm plug. Jeg har brugt 4x40 mm skruer (både plug og skruer fra denne Skruv-/pluggsats 260 delar | HARD HEAD (jula.se)).

Tror I det er nok? Jeg er virkelig en novice på området. Behøver jeg lave større huller, eller flere? Hylden vejer altså 15,5 kg, og jeg vil stadig have, at den skal holde til bøger, pynteting osv.

Tak på forhånd!

EHH EHH sagde:
Hej!

Jeg skal sætte et par hylder op på væggen (hårdbeton). De vejer 15.5 kg stykket og har målene 120x40x38 cm. Man sætter dem op ved at skrue et beslag fast på væggen, som man derefter hænger hylderne på. Indtil videre har jeg hængt beslagene op med 4 skruer per beslag. Jeg har boret 5mm huller og brugt 5x25mm dybler. Jeg har brugt 4x40 mm skruer (både dybler og skruer fra denne Skruv-/pluggsats 260 delar | HARD HEAD (jula.se)).

Tror I, det er nok? Jeg er virkelig en novice på området. Behøver jeg lave større huller, eller flere? Hylden vejer altså 15.5kg og skal kunne holde til bøger, pynteting osv.

Tak på forhånd!
Føles meget spinkelt med 25mm. Jeg ville sætte nylonplug som er omkring 8x60mm plug, når brydningen er på holderen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.