2,575 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Skrue/pløk i gipsvæg med spredt panel og plast bagved
Hej jeg har gipsvæg med glespanel/luft bagved og så plastet bagved det (og isolering bagved). Hvor lang skrue bør man have for at det skal fæste i gipsen men stadig ikke risikere at skrue hul i plasten? Gips 13 mm, glespanel 28 mm. Så burde jeg kunne have skrue som er 13 + ca 22 = 41, så har jeg ca 5 mm margen? Skal man tænke sådan? Vil ikke risikere at lave hul i plasten. Så undrer jeg om selve pluggen ekspanderer på en måde i dybden, så det kan blive mere dybt end skruen under indskruningen, så det kan skade plasten? Hvis man i stedet skruer i en glespanel-regel, behøver man stadig bekymre sig om evt. hul i plasten bag den aktuelle regel/glespanelen?
Man kan ikke fastgøre ting i en gipsplade med plastpløk. Man skal ikke fastgøre ting i en træregel (glespanel her) med pløk.
Kan du skrue i en glespanelbræt så gør det, brug almindelig træskrue og det spiller så ingen rolle om du punkterer plasten. Kan du ikke gøre det må du bruge gipsanker/ekspander.
Generelt ville jeg ikke bekymre mig for et lille hul i plasten, det er utæt mange steder alligevel.
Kan du skrue i en glespanelbræt så gør det, brug almindelig træskrue og det spiller så ingen rolle om du punkterer plasten. Kan du ikke gøre det må du bruge gipsanker/ekspander.
Generelt ville jeg ikke bekymre mig for et lille hul i plasten, det er utæt mange steder alligevel.
Klik her for at svare