byggare henke sagde:
bli nu inte sur.
jag har dyslexi.
ta och limma dit bara.(jag fick låna en sån der special værktøj af min leverantør)
Det er rolige sager. Jeg er ikke sur. Jeg spurgte bare for at forstå, hvad du mente. Hvor kan man låne specialværktøj tror du?

B
du kan spørge din byggemarked.
ja. metalpladen forstærker. mindre risiko for at tapet/fugning/målan(nyt ord for mig) revner.
har en ven med herlige vægge. 120 gips, regler på cc 60, og kun et lag gips. fint at fastgøre fladskærms-tv'et i. :-(

Jeg brugte nogle hjørner (yderhjørner) med gipsskruer. Det fungerer, men det er lidt besværligt, fordi skruens hoved nemt går igennem de stansede huller. Hullerne er bare en smule mindre end skruens hoved (på de plader, jeg brugte).
Så gav min fætter maleren mig et tip om, at der findes yderhjørner, som man spartler fast. Han skaffede nogle og spartlede dem fast for mig. Metalflangerne har en slags papirdække, som man fugter med lidt vand, så de bliver selvklæbende mod gipspladerne. Så spartler man direkte, og vips, så sidder hjørnerne på plads og hæfter i spartelmassen. Det så utroligt nemt ud, da han gjorde det, men han er jo også maler af profession...

Er der nogen, der har prøvet at bruge papspik i stedet for skruer til yderhjørner?

lim og søm med kam på fungerer. Typ den gamle skivenegl. Men bedst er at bruge slagdonet...

Hvis jeg ikke tager helt fejl, er specialværktøjet, du mangler, kun til at slå de udstansede kiler i profilen ind i gipsen. Fastgør profilen på den ene side med en skrue, så den ikke bevæger sig, tag derefter en skruetrækker og bank "piggarna" ind i gipsen på den anden side. Gør det samme på den anden side. Spar 1000 kroner!
Held og lykke! Johan

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.