J Jansson69 sagde:
Tjek først, om du har træ bag pudset!
Hvad er det for en konstruktion, hvor man har træ på en murstensvæg indendørs i en lejlighed? Aldrig hørt om.

J
T tobiasger sagde:
Hvis det skulle være træ, burde ikke Elfas plug have fæstnet da jeg prøvede?
Har du prøvet at skrue en træskrue ind?

J
G grovspacklarn sagde:
Hvad er det for en konstruktion, hvor man har træ på en murstensvæg indendørs i en lejlighed? Aldrig hørt om det
Jeg har aldrig hørt eller set sivmåtte på en murstensvæg uden disse blev lavet på planke-vægge, se links i mine tidligere indlæg.

J Jansson69 sagde:
Jeg har aldrig hørt eller set vassmåtte på en murstensvæg uden disse blev lavet på plankevægge se links i mine tidligere indlæg..
Nu har TS sagt, at der var mursten bag pudsen dog, se hans første indlæg...

J Jansson69 sagde:
Jeg har aldrig hørt eller set rørmåtter på en murstensvæg, men disse blev lavet på planke vægge, se links i mine tidligere indlæg..
Jeg talte lidt kort med viceværten for lejligheden, som påstod, at indervæggene består af puds, letbeton og rør. Ydervæggene var lidt mere uklare, men da jeg beskrev, hvordan jeg oplevede det, som jeg beskrev det her, så syntes de, det lød sandsynligt. At det altså drejede sig om puds, luftspalte og en "hårdere kerne," som de udtrykte det.

J
T tobiasger sagde:
Jeg talte lidt kort med ejendomsfunktionæren for lejligheden, som påstod, at indervæggene består af puds, letbeton og rør. Ydervæggene var lidt mere uklart, men da jeg beskrev, hvordan jeg oplevede det, som jeg beskrev det her, så syntes de, at det lød sandsynligt. At det altså drejede sig om puds, luftspalte og en ”hårdere kerne”, som de udtrykte det.
Tag nu en træskrue og test der er så mange ukyndige, som du ser ud til at lytte til!

G grovspacklarn sagde:
Nu har TS sagt att det var tegl bag pudsen dog, se hans første indlæg...
Det kan meget vel være noget andet end tegl også, jeg kan ikke sværge på at det er tilfældet. Men hårdt er det i hvert fald.

T tobiasger sagde:
Jeg talte lidt kort med viceværten for lejligheden, som påstod, at indervæggene består af puds, letbeton og rør. Ydervæggene var lidt mere uklart, men da jeg beskrev, hvordan jeg oplevede det, som jeg beskrev det her, så syntes de, at det lød sandsynligt. At det altså drejede sig om puds, luftspalte og en ”hårdere kerne”, som de udtrykte det.
Lyder mere som om de ikke har en anelse.

Hvis det bliver rødt, når du borer ind i væggen, så er det tegl. Hvis det ikke bliver det, så er det noget andet.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Tag nu en træskrue og test det findes så mange uvidende som du synes at lytte til!
Haha. Jo, det er lidt svært at afgøre, hvem der er uvidende eller ej, når man selv har lidt tommelfingeren midt i hånden. Men jeg skal teste i morgen.

G grovspacklarn sagde:
Lyder mere som om de ikke har en anelse.

Hvis det bliver rødt, når du borer ind i væggen, så er det tegl. Hvis det ikke gør, så er det noget andet.
Jo, jeg har jo oplevet, at det støver og snavser overfladen ret meget, når jeg har boret i tegl tidligere, men ikke noget jeg ser sådan bagefter eller tænkte på, da jeg borede. Men skal dobbeltjekke dette i morgen!

J
Der er ingen grund til at have rørvæv på hverken tegl eller letbeton, da disse materialer pudses direkte på..
Rørvæv er en pudsbærer, der anvendes på trævægge/plankevægge, som derefter kan pudses med mørtel..

J Jansson69 sagde:
Der er ingen grund til at have rørmåt på hverken tegl eller letbeton, da disse materialer pudses direkte på..
Rørmåtte er en pudsbærer, der bruges på trævægge/plankevægge, som så kunne pudses med mørtel..
Forstår. Men som jeg nævnte tidligere, hvis det nu havde været træ, burde det ikke have fungeret med Elfa-pluggen tidligere? Som sagt borede jeg 6 mm og kunne relativt let banke 8 mm plug i derefter. Og så fastholdt skruen aldrig.

Jeg prøvede som sagt også at skrue direkte ind i væggen først, dog med medfølgende skruer fra Elfa og ikke træskruer, og det fastholdt heller ikke og føltes løst.

J
T tobiasger sagde:
Fatter. Men som jeg nævnte tidligere, hvis det nu havde været træ, burde det så ikke have virket med Elfa-pluggen tidligere? Som sagt borede jeg 6 mm og kunne relativt let banke en 8 mm plug i derefter. Og så fastholdt skruen aldrig.

Jeg prøvede som sagt også at skrue direkte ind i væggen først, dog med medfølgende skruer fra Elfa og ikke træskruer, og det fastholdt heller ikke og føltes løst.
Det er enten kloasongvæg som jeg har linket til.
Eller letbeton med puds på og så har du brug for letbetonplug..
Men du skal finde ud af konstruktionen, før du kan gå videre med den rette opfæstnings metode..
For du har jo boret i væggen og ingen teglstøv, ofte rødt fra rødtegel, er kommet frem..
Hvad har du for facade på ydersiden?

J Jansson69 sagde:
Hvad har du for facade på ydersiden?
Det er tegl. Så er der, i mangel på viden og fagtermer, lidt ”udtværet” som om man har lagt nogen slags fix over teglene, så konturerne af stenene ikke er så skarpe. Men definitivt teglsten. Helt irrelevant måske, men det er sådan det ser ud. :)

J
T tobiasger sagde:
Det er mursten. Så er det, i mangel på viden og fagtermer, lidt "udtværet" som om man har lagt en slags fix over murstenen, så konturerne af stenene ikke er så skarpe. Men bestemt mursten. Helt irrelevant måske, men sådan ser det ud. :)
Har du nogle billeder?

Har været med på et etagehus, hvor man på indersiden af en massiv tomurstensmur havde sømmet sprækkepanel op og derefter sivmåtte med puds, dette er ingen særlig almindelig metode, men antager, at det blev gjort med tanke på lidt isoleringseffekt med luftspalten, som panelet på indersiden danner.
Tænker om du måske har noget lignende...

Når du tester træskruer, så brug mindst 5x90mm skruer...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.