Skal støbe pæle på klippegrund og vil forankre pæleformen i klippen. Tænkte noget simpelt vinkeljern og at skrue/fastgøre i klippen.

Hvad hedder skruen, sømdub?, jeg er ude efter og hvordan gør man?

//Anders

Typ sådan her: Men fastgøre soklen sådan:

En metalbeslag fastgøres til en træplanke på en byggeplads, med stenterræn som baggrund.

Er det ikke nemmere at støbe en lille portion i bunden af formen først, så slipper du for at bore og bøvle med jern osv.?

• Synes
Återfall
  • Laddar…
Jo, det måske er nemmere? Men er der ikke en risiko for, at der opstår et "brud" der, hvor man fortsætter med støbningen?
Har aldrig gjort dette før, men tænkte at det var rart at få alt i vater og derefter fiksere formen mod bjerget.

Bare at armere og så støbe en bundsats som holder det fast. Ingen problemer med at der kommer en knækket.

Ellers kan du fugefast formen mod klippen med skum, så sidder det fast uta h-vete

• Synes
Återfall
  • Laddar…
Nej, det behøver du ikke bekymre dig om. Du har vel også armering nedboret i bjerget?

• Synes
Återfall
  • Laddar…
mexitegel sagde:
Nej, det behöver du inte oroa dig för. Du har vel også armering nedboret i klippen?
Dejligt! Ja, 3 stk. jern 16mm per pæl. Pælene er 200X200 med en spids. Blev også lidt bekymret for, at jeg har boret hullerne for tæt og centreret.
Jeg får vel tiltaget dækstykke til nogle hjørner. Vil det fungere, eller skal jeg bore et ekstra hul synes I?

Trækasse uden låg med firkantet form og tre huller i bunden. Placeret på en grå betonoverflade.

Det der bliver sikkert godt, armeringsjärnen skal ikke være for tæt på overfladen af betonen heller. Risiko for at den bliver udsat for fugt og begynder at ruste med sprækket beton som følge.

• Synes
Återfall
  • Laddar…
Så godt! Så gør jeg det. Tak for hjælpen!!
//A

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.