1,233 læst ·
2 svar
1k læst
2 svar
Hvor lange regelskruer er nødvendige i yderfacade
Skal til at sætte en markise op på en træfacade. Beslagene bør selvfølgelig sidde i reglerne. Har liggende panel og kan tydeligt se hvor sømmene sidder. Reglerne burde så sidde bag disse søm. På byggemarkedet sagde de, at jeg skulle bruge regelskruer der var 100 mm lange. Jeg prøvede at skrue en i, men den får ikke fat. Føles som om den er for kort. Har ledt i alle papirer/tegninger men kan ikke finde ud af hvordan væggen er opbygget. Det er et "miljøhus" fra ca. 2017. Hele væggen er 359 mm tyk. Ifølge visse billeder online af tilsvarende vægge er der jo andre lag, før man når ind til reglerne.
Hvor lange skruer bør jeg bruge? Er det farligt at vælge for lang en skrue og lave hul på et eller andet lag, som for eksempel dampspærre?
Hvor lange skruer bør jeg bruge? Er det farligt at vælge for lang en skrue og lave hul på et eller andet lag, som for eksempel dampspærre?
Sømmene du ser i panelen sidder i gles/spikläkten.
Spikläkten sidder igen fast i reglarne.
Afhængig af om du har stående eller liggende panel er den lodret eller vandret.
Så længe du finder/skruer i spikläkten, vil det holde. Skru i nogle waf 10mm grove ca. 70-80 mm lange.
Spikläkten sidder igen fast i reglarne.
Afhængig af om du har stående eller liggende panel er den lodret eller vandret.
Så længe du finder/skruer i spikläkten, vil det holde. Skru i nogle waf 10mm grove ca. 70-80 mm lange.
Ok, så jeg antager, at de 100 mm lange skruer, jeg har prøvet med, er for lange, og så går den gevindede del af skruen gennem lægten?
Klik her for at svare