Hej,

Skal skrue en indervæg op mod et gulv, som er af typen billig klikgulv, er ikke specielt bekymret for gulvet, så ved evt. fjernelse af væggen må gulvet gerne tage skade.

Kan jeg få problemer med, at gulvet bevæger sig, hvilket skaber problemer med den nye væg?

Men sav en rille i gulvet og placér væggen direkte på undergulvet.

Det vil da være meget nemmere at fjerne klikgulvet den dag, du skal skifte gulvbelægning.

Protte

Det er måske ikke så dumt, og heller ikke så svært for den sags skyld.

Eller skru regel gennem klikgulvet og ned i undergulvet, så gjorde jeg.

Du har ikke haft noget problem med, at gulvet bevæger sig så? Hvor længe har det siddet oppe?

Jeg borede et antal 30mm huller gennem parketgulvet, så satte jeg ind stødhylstre som var 25mm, som jeg stillede reglen på. Derefter skruede jeg gennem stødhylstret, så gulvet kan bevæge sig, plus at væggen står stabilt.

kuse sagde:
Har du ikke oplevet problemer med, at gulvet bevæger sig? Hvor længe har det siddet?
Jeg har laminatgulv, bevæger sig måske mindre, selvom kernen er spån. Men ellers ingen problemer med bevægelse, gulvet ligger på flamingoplader med vandbåren gulvvarme, ved ikke om det kan påvirke noget? Jeg satte fransk skrue ned i betonpladen gennem hele konstruktionen ét sted, så er lægterne fastgjort til væggene og med dobbeltsidet tape under resten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.