Bor i et relativt nybygget hus (2 år) Vi synes trappen stadig er ret glat, både jeg og min mor er skredet på enden. Nu skal vi få en baby omkring jul, og fruen er lidt bekymret for at gå op/ned med den lille.

Har prøvet at kigge lidt rundt på, hvordan man kan gøre trappen skridsikker, de varianter jeg har fundet er tæppe, skridsikker tape eller at male med en blanding af klar lak med indblandet skridsikker sand.

Tæppe er udelukket af fruen af æstetiske grunde, hun vil have noget der ses så lidt som muligt.

Kan man på en eller anden måde måske bare "ridsede" den nuværende overflade op?

Ville værdsætte feedback fra nogen, der har erfaring.

//Daniel

S
Er trappen lakeret, malet eller olieret?

S sinuslinus sagde:
Er trappen lakeret, malet eller olieret?
Lakeret

S
Hvis det er et problem som du skriver, ville jeg teste at blande skridsikker-pulver i lakken og lakerer trinene.

Er det kun lidt glat, så er det måske nok at bruge mat lak.

S sinuslinus sagde:
Hvis det er et problem som du skriver, ville jeg teste at blande skridsikker pulver i lakken og lakere trinene.

Er det bare lidt glat, så måske det er nok at bruge mat lak.
Låner tråden, har samme spørgsmål men på en hvidmalet trappe. Vi vil undgå, at det bliver misfarvet eller knoppet (hvilket det ser ud til at blive med diverse skridsikre løsninger som spray og strimler). Virker det med hårdvoks olie med skridsikkerhed på malede overflader? Hvordan ser det ud? Bliver der misfarvning af olien?

S
Tror ikke det er nogen god idé at bruge hårdvaxolja på en malet overflade. Ville ikke engang prøve.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
S sinuslinus sagde:
Tror ikke det er nogen god idé at bruge hårdvoksolie på en malet overflade. Ville ikke engang teste.
Ok det var tydeligt:-). Hvorfor ikke? Bedre at male trappen med nogen skridsikker maling? Er dog bekymret for at få en nubret overflade (grim). Nogle tanker om det?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.