Tips til hobbyhåndværkere. Har en trappetræ, der bliver glat om efteråret. Efter at have søgt lidt på nettet, kom jeg frem til denne løsning, som billederne viser. Fræsede en 2 mm x 30 mm rille i trappens første bræt. Sigtede fint grus, så jeg fik en kornstørrelse på ca. 3-4 mm. Lagde lidt polyester i bunden, strøede gruset ovenpå, og derefter lidt tyndt med polyester ovenpå for at binde al gruset. Resultatet blev ret godt, malede trappen sort bagefter.

Men da min bedre halvdel ikke var helt tilfreds, da de andre brædder ikke havde noget skridsikring, købte jeg en 5 meter rulle skridsikring på Biltema (50 kr.) (XL-Byg 250 kr.) og tape et par strimler på. Se vedhæftede billeder.

• Trætrappe med nyligt fræset spor og grusbelægning til skridsikring, vist med værktøj ved siden af.
  • Trætrappe med udfræset rille og ujævnheder, klar til skridsikring med grus og polyester ifølge DIY-projekt beskrivelse.
  • Udfrest spor i trætrappe fyldt med finkornet grus i forskellige farver som skridsikker løsning.
  • Sporet i trappetrinn fyldt med småsten og polyester for at skabe et skridsikkert overflade.
  • Sortmalet trætrappe med to brædder, hver med et indfræset spor fyldt med grus, og sorte striber af skridsikkert tape for forbedret greb.
Sidder den tape fast på fugtigt træ tror du? Overvejer sådan tape til min entré trappe udendørs, som er livsfarlig lige nu.

Hej Emelie
Jeg prøvede denne tape på tørt træ, og den holdt et par vintre. Så begyndte den at løsne sig, og nu har jeg revet den af.
Tape udendørs, det tror jeg ikke længere på, men den sand jeg fyldte i den, gør stadig sit job.
I dit tilfælde, tror jeg mere på, hvis du får fat i noget stålnet typ hønsetråd 6 kantet eller lignende.
Søm det fast i trappen.
Evt. tale med et stort byggefirma om hvad de kan have.

• Synes
Emelie Larsson
  • Laddar…
Okay tak for svar og tips!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.