Grunt sagde:
Jeg har et hus fra 1970, hvor endetræet på panelet (lige skåret) aldrig har været malet. Nu først er facaden begyndt at blive dårlig.
Når jeg skifter facade, så vil jeg nok ikke bekymre mig om den skal være skråskåret eller ej,
maler jeg endetræet, så vil facaden nok overleve mig alligevel...
Trykimprægneret?

Don Tom sagde:
Trykimprægneret?
Nej.

D Don_Tom sagde:
Hursomhelst, våran er jo ikke snedkapad og vil altså forblive sådan. Altså lige. Håber at kunne vende tilbage om syv-otte år med rapport.?
Nå. Nu er det tid til at vende tilbage så! ;-D

• Synes
nino og 1 anden
  • Laddar…
Er det stadig 17 grader, der gælder?:D Nu er der gået nogle år, så det er tid til at evaluere resultatet.

En ulempe ved snedkapning er jo, at arealet på eksponeret endetræ bliver større.

J JohanN03 sagde:
Er det stadig 17 grader, der gælder?:D Nu er det gået nogle år, så det er tid til at evaluere resultatet.

En ulempe med skråskæring er jo, at arealet på eksponeret endetræ bliver større.
Afløbet bliver bedre.

Er der nogen, der har adgang til AMA Hus om der står en anbefaling om udførelse?

J JohanN03 sagde:
Er det stadig 17 grader, der gælder?:D Nu er der gået nogle år, så det er tid til at evaluere resultatet.

En ulempe ved skråskæring er jo, at arealet af det eksponerede endetræ bliver større.
Maledet netop hele huset om efter 15-18 år og kan konstatere, at 17 er den perfekte vinkel.

QED

• Synes
JohanN03 og 1 anden
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
Malede netop hele huset efter 15-18 år og kan konstatere, at 17 er den perfekte vinkel.

QED
(y)

Jeg vil nok være modsat og køre med lige paneafslutning. Derefter malet i slamfarve dopet med dobbelt dosis benzaltensid. Jeg sigter på miljøprisen 2021.

• Synes
tergo
  • Laddar…
B
J JohanN03 sagde:

En ulempe ved skråskæring er jo, at arealet på eksponeret endetræ bliver større.
kør med 15 grader. Lad enderne stå mindst nogle timer i grundolie.

B
J JohanN03 sagde:
(y)

Jeg vil nok være modsat og køre med lige panelslut. Derefter malet i slamfarve dopet med dobbelt dosis benzaltensid. Jeg sigter efter miljøprisen 2021.

Hvor meget blander du i farven? Virker det at blande det i Akrylatfarver? Har en flaske...

Jeg har ingen erfaring i længere tid end ca. 6 år, men der er farven som ny. Det er akrylat. Ifølge anvisningen gælder 2,5 ml/liter farve. Jeg bruger det dobbelte.

Redigering: Årsagen til dobbelt dosis er, at det kan være svært at blande jævnt. Jeg plejer at bruge sådan en medicinsprøjte til børn. Dryp i mens jeg blander.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.