Tænkte at sætte en bræt eller lignende som enkelt regnbeskyttelse over en kontakt som sidder ude (Den er IP44, men det føles bedre, at det ikke regner direkte på den)
Tænkte at sætte en simpel "tal" ved hjælp af lidt resttræ. Altså en eller anden type bræt eller lignende på to vinkelbeslag, som jeg sørger for at have vinkel lidt nedad på.
For at vanddråberne ikke skal "kravle" rundt om kanten, bør man vel skære brættet skråt i yderkanten?
Skal det skæres, så man har vinklen "udad" eller "indad" så at sige?
Tænker spontant, at man ikke vil have det skårne træ udsat, så man vinkler 45 grader på "indersiden" så at sige?
Tænker jeg rigtigt?
/Jocce
Tænkte at sætte en simpel "tal" ved hjælp af lidt resttræ. Altså en eller anden type bræt eller lignende på to vinkelbeslag, som jeg sørger for at have vinkel lidt nedad på.
For at vanddråberne ikke skal "kravle" rundt om kanten, bør man vel skære brættet skråt i yderkanten?
Skal det skæres, så man har vinklen "udad" eller "indad" så at sige?
Tænker spontant, at man ikke vil have det skårne træ udsat, så man vinkler 45 grader på "indersiden" så at sige?
Tænker jeg rigtigt?
/Jocce
Ja man plejer at sige drypnæse på facader osv. Men jeg tror ikke, du behøver overtænke det i dette tilfælde. Hvis du sætter dit "tag" med en form for hældning, vil du alligevel have en drypnæse.. Desuden, jo skarpere hjørner du skaber, jo større risiko for farveskader og indgang for råd.
Desuden: Hvis din brædde bliver rødskadet efter ti år, tager det nogle minutter at udskifte den. Det er ingen stor ting. Gør det, der bliver pænest og nemmest, ganske enkelt.
Desuden: Hvis din brædde bliver rødskadet efter ti år, tager det nogle minutter at udskifte den. Det er ingen stor ting. Gør det, der bliver pænest og nemmest, ganske enkelt.
Har læst, at ca. 20° er bedre end 45°, men har aldrig forstået hvorfor.
Kapade iaf min panel så.
Kapade iaf min panel så.
Ville det ikke være nemmere at skifte til en kontakt, der tåler regn? Enkelhed plejer at være bedst...Jocce81 sagde:
Tænkte sætte et bræt eller lignende som enkelt regnbeskyttelse over en kontakt som sidder ude (Den er IP44, men det føles bedre, at det ikke regner direkte på den)
Tænkte at lave et enkelt "tag" ved hjælp af lidt resttræ. Dvs. en slags bræt eller lignende på to vinkelbeslag, som jeg sørger for at have med en vinkel lidt nedad.
For at vanddråberne ikke skal "krybe" rundt om kanten, bør man vel snedsave brættet i yderkanten?
Skal det saves, så man har vinklen "udad" eller "indad" så at sige?
Jeg tænker umiddelbart, at man ikke vil have det savede træ eksponeret, så man vinkler 45 grader på "indersiden," så at sige?
Tænker jeg rigtigt?
/Jocce
Klik her for at svare