Hej
Jeg er i gang med at renovere underetagen og skal installere en brændeovn mod den eksisterende murstensskakt. Der har tidligere været installeret en oliefyr på den modsatte side af skakten, som nu er tilmuret, og jeg har åbnet på den side, hvor jeg skal installere brændeovnen. Jeg antog, at jeg skulle mure lidt for at få det til at blive godt, men er stødt på problemer.
- Der går et rør ned indvendigt og et ved siden af, hvor jeg skal installere brændeovnen
- Det til højre har ingen udgang opad, men er som et hulrum
- Det bagerste hulrum har heller intet rør, men det er gået op i helstensrøret nærmest mit nye hul
Jeg vil have det til at blive så stabilt som muligt, da der hviler 10 meter murstensskakt på denne bunddel. Grunden til, at jeg har åbnet så meget, var, at øverst i min åbning var en gammel udvidelse, hvor man har boret ud på den anden side til en ny kedel i 70'erne, sandsynligvis har man samtidig lukket det lidt halvdårligt for disse hulrum, som jeg nu har frigjort.
Hvad er bedst at fylde disse hulrum med sand, støbe dem igen, eller bare ignorere dem og mure væggene op, så det bliver en helstenskanal der, hvor jeg vil have den?