Thomas Lundquist
Ægte sølvtape er godkendt til at reparere skader på "ångspärr".
 
Thomas Lundquist sagde:
Rigtig sølvtejp er godkendt til at reparere skader på "ångspärr".
Vil du være venlig og linke til en side, hvor det fremgår tydeligt, at det er ok?

Tak.

http://blogg.byggkonsult.name/#post19
 
Senest redigeret:
Thomas Lundquist
BigGitt sagde:
Vil du være venlig at linke til en side, hvor det fremgår tydeligt, at det er ok?

Tak.

[link]
Da jeg uddannede mig til at blive lösullinstallatör (ekofiber) så var jeg i Borås en dag. Debatten der handlede kun om, at sølvtejp var det eneste produkt til at genoprette en skade på dampspærre. Men allerede da havde Ekofiber udviklet en klisterlap, som var godkendt af SP. I dag må der findes masser af produkter.

Jeg kan sikkert fremlægge fakta, der taler til min fordel, men i dette tilfælde synes jeg, at du skal fremlægge fakta først.
Er det dig, der er Ingenia?
 
:)
Nej. Ingen Ingenia.
Og kun hjemmekyndige. Som har læst et antal tråde og også talt med bl.a. 3M.
Kan bare skrive, at der er delte meninger om sølv-tape. Mens alle er enige om, at særlige tape-produkter tilpasset netop PE-folien/ formålet, altid er det rette.

Hvorfor tage chancer?

Ok. Den tape koster op til 300/rulle, men så ved man, at den holder i 50 år, og at limen ikke opløser folien.
 
Thomas Lundquist
BigGitt sagde:
Ok. Den tapen koster op til 300/rulle, men så ved man, at den holder i 50 år, og at limet ikke opløser folien.
Hvornår blev den test med 50-års garanti lavet?
 
Disse produkter er ikke engang 10 år gamle. Det ved du selv. Producenterne kalder dog disse for "aldersbestandige". Således kan man gå videre med spørgsmålet om typ 20 år, hvis det viser sig at være løgn. Med silvertapen er man låst i spørgsmålet.
 
Opdaterer nu efter weekenden... brugte gårsdagen på at rive den ikke tætte og ikke godkendte sølvtape væk og erstattede med omtrent en rulle aldersbestandig tape. Tape som jeg i øvrigt lagde frem til håndværkerne, men som de tilsyneladende ikke ønskede at bruge... derefter måtte jeg bruge fuge-skum, byggesilikone, brandmåtte og brandstop...og forsigtigt sørge for ikke at være nærmere med ikke varmebestandige materialer end 50mm fra skorstenen... fik det tæt nok så det ikke trækker luft direkte igennem... diffusionstæt blev det næppe. Takker guderne for at jeg har undertryksventilation i huset...

I betragtning af hvor klodset blikkenslagerarbejde og total uvidenhed om dampspærre installatørerne havde, så bliver det interessant at se om skorstensfejeren godkender det hele...
 
Skorstensfejeren kigger/kontrollerer kun tætheden.
 
BigGitt sagde:
Sotaren kigger/kigger kun på tæthed.
Ja, det er jo ikke så bare....
 
Har selv monteret samme plåthuv på mit tag, og som dine billeder viser, er det HELT forkert monteret!!

der kan jo løbe vand ind i taget, som det ser ud nu!

:(
 
meckis sagde:
Har selv monteret samme metalhætte på mit tag, og som dine billeder viser, er det HELT forkert monteret!!

det kan jo løbe ind vand i taget, som det ser ud nu!

:(
Du har ikke et billede af, hvordan det ser ud hos dig? Jeg tror ikke, det skal løbe ind vand nogen steder faktisk, det overlapper overalt...men det ser for *** ud. Men præciser gerne hvilke detaljer, du ser som forkerte, udover det jeg selv har bemærket.
Tak!
 
så her ser min ud. desværre ingen nærbillede...
 
  • Sort skorsten på et tegltag under blå himmel.
Ah...du så forkert...overbeslaget sidder jo indenfor kappepakken, det du ser er planpladen, der skal forbinde ned fra kippen til overbeslaget (Korrugeret pladtag).. ser at det ser ud som overbeslaget nu ja.. det er klippet i samme form, eftersom tanken jo er at det skal forbinde pænt mod kappepakken. Hvilket det ikke gør...
 
ok. funktionen findes der, men det er skidegrim udført.

så kan du i det mindste sove godt og slippe for vand ind i taget!

:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.