Medlem
· Västernorrland
· 12 010 indlæg
Er det det til venstre, du mener, så kan det jo være støberester, som du mener. Med tanke på at det er brugt træ, er det vel ikke utroligt. Noget skimmel ser jeg ikke i hvert fald.
Kan meget vel være nogle lokale skimmelpåvirkninger, men det kunne også komme fra insekter, eller gnavere eller fugle.
Det er heller ikke usædvanligt, at lidt fygningesne kommer ind.
Det ser ud til at være et ældre hus, så nogle evt. skimmelpåvirkninger efter 50 - 100 år indikerer et fungerende miljø. (Ok, det er sandsynligvis efterisoleret i nyere tid så måske mere 20 - 50 år, men det er stadig relativt lang tid.)
Hvis det er alt på loftet, så forekommer det ikke at være nogle problemer.
Det er heller ikke usædvanligt, at lidt fygningesne kommer ind.
Det ser ud til at være et ældre hus, så nogle evt. skimmelpåvirkninger efter 50 - 100 år indikerer et fungerende miljø. (Ok, det er sandsynligvis efterisoleret i nyere tid så måske mere 20 - 50 år, men det er stadig relativt lang tid.)
Hvis det er alt på loftet, så forekommer det ikke at være nogle problemer.
Nja, vi har jo denne lille detaljerne med:Oldboy sagde:
Kan meget vel være nogle lokale skimmelpletter, men det kunne også komme fra insekter, eller gnavere eller fugle.
Det er heller ikke usædvanligt, at lidt fygesne kommer ind.
Det ser ud til at være et ældre hus, så nogle evt. skimmelpletter efter 50 - 100 år indikerer et fungerende miljø. (Ok, det er sandsynligvis blevet efterisoleret i nyere tid, så måske mere 20 - 50 år, men det er stadig en rimelig lang tid.)
Hvis det er alt på loftet, så forekommer det ikke at være nogle problemer.

Men planen er at skifte tag næste år, så skifter vi forskallingsbrædderne her. Vores problem stammer fra dårlig lugt på loftet, men vi er kommet frem til, at det er den gamle isolering. Fyldt med gammelt rottegift siden installationen, så der er en massiv musekirkegård deroppe.
Klik her for at svare


