Jeg vil begynde med at sige, at jeg er en total nybegynder inden for huse og snedkerarbejde. Jeg har revet mit gamle køkken ud, og selvfølgelig dukker der nu og da en uønsket overraskelse op. Køkkenet er lige så gammelt som huset, bygget i 1942, så det er ret præcis 80 år gammelt.
Bag køkkenvasken er der noget, der ligner en vandskade, hvor der er en del skimmel. Jeg gætter på, at det er løbet bag køkkenvasken gennem årene. Det føles ikke fugtigt ved berøring, men der er en svag, men tydelig "fugtig lugt". Træet virker nogenlunde friskt.
Planen er at sætte plader på denne væg, og så vil den nye køkkenvask være omtrent det samme sted. Skal jeg fjerne og udskifte det, da det jo ikke er en enorm ekstraopgave? Eller skal jeg bare rense/slibe det væk? Hvad siger eksperterne?
Bag køkkenvasken er der noget, der ligner en vandskade, hvor der er en del skimmel. Jeg gætter på, at det er løbet bag køkkenvasken gennem årene. Det føles ikke fugtigt ved berøring, men der er en svag, men tydelig "fugtig lugt". Træet virker nogenlunde friskt.
Planen er at sætte plader på denne væg, og så vil den nye køkkenvask være omtrent det samme sted. Skal jeg fjerne og udskifte det, da det jo ikke er en enorm ekstraopgave? Eller skal jeg bare rense/slibe det væk? Hvad siger eksperterne?
Slib og pensl på noget passende bare.
Synes ikke at træet ser specielt ilde medtaget ud.
Hvis du bare sørger for, at fugten ikke vender tilbage, så er det roligt.
Synes ikke at træet ser specielt ilde medtaget ud.
Hvis du bare sørger for, at fugten ikke vender tilbage, så er det roligt.
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 648 indlæg
Jeg synes, at det dér trådaktige ser ud som svampmycel. Riv brædderne bort når du alligevel er i gang og kig hvordan det ser ud på bagsiden!