Hej!

Vi rejste vores tilbygning af sommerhuset i sommers og fik tag, windy og yderpanelet på. Da vi så afbrød byggeriet for vinteren, lukkede vi bare for døren. Vinduerne var da ikke sat i, kun windy over disse åbninger.

Nu, da vi kiggede til huset i ugen, ser vi til vores rædsel ret meget skimmel, eller om det er alger? på tømmeret samt på dele af tagets inderside. Hvad gør man? Man kan vel ikke bare isolere og sømme gips op og håbe, at intet sker? Hvordan fjerner man dette?!

På større overflader var der små sorte prikker, der grupperede sig. Det ser ud til at være værre på visse brædder af en eller anden grund. Dog ved vinduet var der lidt grønt og "blærer" nogle steder!!!

Antager vi gjorde det for tæt, da vi forlod byggeriet i efteråret...

//P

Klorin fjerner og forhåbentlig også dræber skimmel. Prøv at skrubbe med klorin på en Schotch brite svamp eller lignende.

Er det forkert slags skimmel, så spiller
det ingen rolle, om du skraber det væk.
Det kommer let tilbage.
Kontakt en professionel.

Mvh Putte

Hej!
Jeg har oplevet præcis det, som der bliver spurgt om. Jeg er i gang med en udbygning, som jeg har afbrudt for vinteren. Tag/tagpap og panel nåede jeg at sætte op. Dog intet gulv, vinduer eller indendørs loft. I dag, da jeg var der for at tjekke, så min inderside ud præcis som beskrevet - dog mere på indersiden af taget end på konstruktionen.

Jeg er derfor interesseret i, hvad/hvordan man gjorde og resultatet af det hele. Jeg overvejer, om midlet Mögel-fri ville være nok?

Tak på forhånd
Göran

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.