Hej, vi har en eksisterende skillevæg bestående af reglar cc60 samt enkelgips. Vi ønsker at forstærke denne med krydsfiner da den vil bære nogle hylder samt et TV.

Er det muligt at sætte krydsfiner ovenpå eksisterende gips og derefter på med renoveringsgips. Dette for at undgå at rive ned eksisterende gips.

Eller er det bedre at rive ned eksisterende gips og sætte op krydsfiner+gips.

Hvad mener I, spiller det nogen rolle rent holdbarhedsmæssigt?

med venlig hilsen
/Henke

J
Spiller ingen rolle, gør det som er lettest.

Jeg havde haft den gamle gipsen tilbage, den bliver jo lidt stivere, og det tager altid lidt lyd.

Mikael_L
Kig bare på, hvad du har, der kan blive besværligt med tykkere væg.

Rørgennemføringer tæt på væg, elementer, der sidder i væggen.
Fodpaneler og gulv- og loftlister.
Eldåser.

Hvad angår eldosor, findes der forhøjningsringe til nogle, ellers kan længere apparatskruer løse problemet, men apparatet sidder så løsere.

Fodpaneler og lister skal man ofte nusse lidt med, og bytte ud lidt, fx bruge klackfoder.

I øvrigt er jeg enig med John J, du kan nok gøre, som du vil, styrken adskiller sig ikke mærkbart.

Tak for det hurtige svar!

Mikael: Det gælder kun en væg, der mangler element, vægudtag løser jeg med forhøjningsringe. I resten af rummet bliver det kun renoveringsgips. Lister, foder og loftlister bliver helt nye, fræset med egenfremstillet fræsejern.

Mikael_L
Jeg ville bare nævne det.
Der er nok ret mange, der er gået i gang og har lagt ekstra skiver på de gamle og først bagefter bandet over, at de ikke tænkte sig om inden. :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.