Jeg har brug for lidt hjælp, teknisk eller bare inspiration og andre idéer. Jeg ved ikke endnu... Vi har en stor täljstenskamin, som den tidligere ejer har placeret på kedelige brune 80'er-fliser. Vi kan ikke lide farven, og vi kan ikke lide, at der ikke er lige meget på begge sider. Vi skal lægge nyt gulv i rummet nu, og vi synes, det ville være en god idé at ændre dette også, da vi med andre ord vil gøre "pladen" større. Men hvordan gør man det?

Vi har overvejet, at man sikkert skal løfte hele skramlet (vejer vel over 200 kg i hvert fald, Conturas største model) og gøre det om. Vi har overvejet, at man måske kan lægge en sådan sort plade ovenpå og på en eller anden måde skære den ud omkring kaminen (en sådan med opbevaring under, som man kan lukke til) og vi har også overvejet, om man kan støbe eller lignende over og måske lægge noget rundt, så den ikke støbes fast.

Hvad tror I, er bedst? Hvordan ville det fungere at løfte den? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Taknemmelig for råd, tips og idéer!

Slebet epoxylakeret beton ville jeg tage, det går også at farve betonen... det svære er at få fjernet klinkerne uden at flytte på kaminen.
Jeg ville gøre følgende.
1 få plastkiler, løft kaminen med disse, tjek først, at du har løsnet forbindelsen til væggen osv.
2 fjern al klinker, så du er tilfreds
3 gør rent overfladen, primer, læg eventuelt farvet finbeton, men tjek, at tykkelsen passer med det andet gulvmateriale, vær omhyggelig, du kan ikke slibe så meget, glit betonen.
4 slib med gulvsliber... spørg hos udlejningsstedet
5 lakér med epoxylak

skorpannorpan sagde:
Jeg har brug for lidt hjælp, teknisk eller bare inspiration og andre ideer. Jeg ved det ikke endnu... Vi har en stor täljstenskamin som den tidligere ejer har stillet på kedelige brune klinker fra 80'erne. Vi kan ikke lide farven, og vi kan ikke lide, at der ikke er lige meget på begge sider. Vi skal nu til at lægge nyt gulv i rummet og synes, at det ville være en god idé at lave dette om også, da vi med andre ord vil gøre "pladen" større. Men hvordan gør man?

Vi har overvejet, at man sikkert skal løfte hele møget op (vejer nok over 200 kg i hvert fald, conturas største model) og lave det om. Vi har overvejet, om man måske kan lægge en sort plade ovenpå og på en eller anden måde skære den ud omkring kaminen (en sådan med opbevaring under, som man kan lukke af), og vi har også tænkt på, om man kan støbe eller lignende over og måske lægge noget rundt, så den ikke bliver støbt fast.

Hvad tror I er bedst? Hvordan ville det fungere at løfte den? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Taknemmelig for råd, tips og ideer!
På min täljstenskamin er det ikke noget problem at løfte alle stenene væk. Det plejer jo at kunne lade sig gøre på alle, hvis man skal skifte stenene eller flytte kaminen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.